اخبار ورزشی

خطاهای درویش و یحیی که جای برگشت نداشتند

 

در روزی که سران باشگاه پرسپولیس از طریق رسانه ها اعلام کردند خواستار جریمه 10 درصدی اعضای این تیم هستند، حسین خبیری به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره این باشگاه این موضوع را تکذیب کرد و به طور غیرمستقیم در مورد وضعیت موجود اظهار نظر کرد. زمان مناسب برای این جریمه است

به گزارش کارشناسان ورزشی، پس از سه تساوی متوالی در اصفهان، پرسپولیس در یک بازی 6 امتیازی مغلوب سپاهان شد تا یحیی گل محمدی و شاگردانش به شدت مورد انتقاد قرار بگیرند. حالا بیشتر این فشارها و هجمه ها در شبکه های مجازی دیده می شود که طرفداران به نوعی گل محمدی را هدف قرار داده اند.

نکته جالب اینجاست که درویش قبل از بازی با سپاهان در مقابل این حملات مقاومت کرد و از یحیی حمایت کرد اما شکست در آن بازی به یکباره باعث شد تا او جریمه سنگینی را برای ارتش سرخ در نظر بگیرد. در زیر وضعیت پرسپولیس در چند هفته اخیر را توضیح می دهیم تا ببینیم در این تیم چه می گذرد و تصمیم یحیی برای جدایی از این تیم چقدر جدی است.

همان امتیازات فصل قبل

مشکلی که بازیکنان و مربیان پرسپولیس بعد از بازی با سپاهان در رختکن مطرح کردند و به نوعی با نتایج اخیر دلجویی کردند، بحث جمع آوری امتیاز بود.

آنها تاکید کردند که شکست مقابل سپاهان در اصفهان آنقدر بد نبود که آنها را از دروازه خود و صدر جدول دور کند چرا که فصل گذشته در همین تعداد بازی به همین تعداد امتیاز کسب کردند. یعنی فصل گذشته در پایان هفته نهم سرخ ها همان 18 امتیاز را داشتند و در نهایت قهرمان نیم فصل شدند و فصل را با قهرمانی به پایان رساندند.

اعتراف سرخپوشان: ما خسته ایم

مشکل دیگری که پرسپولیسی ها در رختکن به آن اشاره کردند فشرده شدن بازی ها است. آنها معتقدند هیچ تیمی در لیگ به اندازه آنها و نساجی مازندران در سه هفته اخیر فشرده بازی نکرده است.

این در حالی است که پرسپولیس و نساجی در سه هفته اخیر 6 بازی انجام داده اند اما سپاهان به دلیل تعویق بازی مقابل گل گهر، 5 بازی انجام داده است. موردی که یحیی گل محمدی هم در نشست خبری به آن اشاره کرد.

در این مورد، پالخ ها معتقد بودند که ویروس سرماخوردگی بخش قابل توجهی از توان آنها را گرفته و هفته گذشته به دلیل سفر رفت و برگشت به تاجیکستان که در نیمه های شب انجام شد، نتوانستند دو شب به اندازه کافی بخوابند. ساعات اولیه صبح، و این نسخه پاییز تأثیر زیادی داشت.

پرسپولیس فصل را تقریبا خوب شروع کرد و کمترین نوسان را داشت تا اینکه مهره های کلیدی این تیم کم کم مصدوم شدند. از پارگی رباط یاسین سلمانی گرفته تا مصدومیت شدید مهدی ترابی از مچ پا، مصدومیت وحید امیری و میلاد سرلک از ناحیه همسترینگ تا پارگی رباط مرتضی پورعلیگنجی از جمله ترابی و سرلک که به تازگی از مصدومیت پاک شده اند اما با روزهای خوب خود فاصله زیادی دارند.

البته نقش کادر پزشکی پرسپولیس در تشدید و طولانی شدن برخی مصدومیت ها نیز در این میان بی بهره نمانده است و این موردی است که بازیکنان این تیم نیز به آن اشاره کرده اند و برخی مانند امیری مجبور شدند سراغ دیگری بروند. دکتر

ناراحتی از عدم حمایت باشگاه

طبق نظر رضا درویش فصل گذشته باشگاه پرسپولیس به ازای هر پیروزی شیرهای سرخ در لیگ و جام حذفی 25 میلیون تومان به بازیکنان پاداش می داد. موردی که با انتقاد افراد نزدیک به درویش و برخی از اعضای هیئت مدیره مواجه شد زیرا این مبالغ می توانست در جای دیگری هزینه شود و مهمتر از آن انتظارات پالشپوه ها را بالا برد.

اما با شروع فصل جاری شرایط پرسپولیس به یکباره تغییر کرد. چون درویش متوجه شد که بعد از دو جام قهرمانی تیمش باید 70 میلیارد تومان دیگر به اعضای تیمش بپردازد و از طرفی یک ریال هم به عنوان پاداش قهرمانی های قهرمانی از سازمان لیگ دریافت نکرد و او حتی مجبور شد تبلیغات محیطی را متوقف کند و به سازمان لیگ تحویل داده شود.

از طرفی اسپانسر این باشگاه به دلیل حذف تبلیغات محیطی به ویژه پس از اینکه متوجه شد رقیبی در این زمینه وجود ندارد از افزایش مبلغ پرداختی به باشگاه پرسپولیس نسبت به فصل قبل خودداری کرد! در این شرایط درویش مجبور شد فورا پاداش های برد تیمش در این فصل را لغو کند. موردی که اصلا مورد استقبال یحیی و شاگردانش قرار نگرفت.

در واقع بعد از پیروزی الدیل در قطر متوجه شدند که دیگر خبری از پاداش نیست و به شکل های مختلف به بهانه تراشی ادامه دادند. یحیی در هفته های اخیر بارها اعلام کرده که باشگاهش آنطور که باید از آنها حمایت نمی کند و قصد اصلی او لغو پاداش های فصل گذشته است.

از طرفی درویش به خوبی می داند که با توجه به شرایط مالی که در آن قرار دارد، باشگاه حتی قادر به پرداخت حقوق اعضای تیم نخواهد بود و شاید سعی دارد حداقل بخشی از قرارداد آنها با آنها را از جریمه ها بکاهد. ، که او در نظر دارد. تصمیمی که قطعا عواقب خوبی برای تیمش نخواهد داشت.

یحیی می داند در باشگاه چه می گذرد

یکی از دلایلی که گل محمدی علاقه زیادی به ماندن در پرسپولیس ندارد، آگاهی از مشکلات و بدهی های بالای این باشگاه است. یحیی به خوبی می داند که فقط یک قهرمانی در پرسپولیس لازم است تا هواداران راضی باشند و هر فصل کسب این عنوان سخت تر شود.

با مشاهده اینکه یکی از رقبای خود بدون توجه به سقف قرارداد، تیمی پرمخاطب را منحل کرده و پاداش ها و پرداخت ها در این باشگاه جاری است، برای ادامه کار در پرسپولیس تردید می کند. در واقع سرمربی پالش پوشان به خوبی متوجه شده است که باشگاهش دیگر در شرایط مالی دو سه سال گذشته نیست و به نوعی کفگیرش به ته دیگ رسیده است، به همین دلیل ادامه می دهد. صحبت کردن در مورد جدایی و مشکلات .

یحیی چندی پیش پس از بازی خارج از خانه تیمش مقابل استقلال تاجیکستان تاکید کرد که در صورت فراهم شدن شرایط برای ادامه کار، در پرسپولیس می ماند. ناگفته نماند که یکی از دلایلی که برانکو ایوانکوویچ پس از پنج سال حضور در پرسپولیس از این باشگاه جدا شد همین مشکل بود و در آن زمان فهمید که اگر باشگاهش یک سال او را داشته باشد، به این معناست که او به این نتیجه رسیده است. به جایی که باید برود پرداخت کنید.

یحیی در شرایط فعلی به دنبال کوچکترین بهانه ای برای جدایی از تیم است و شاید در صورت تایید هیئت مدیره باشگاه با تصمیم عجیب درویش مبنی بر قطع 10 درصدی اعضای تیمش، یحیی تصمیم به جدایی از این تیم بگیرد.

اختلاف در هیئت مدیره انجمن

در روزی که سران باشگاه پرسپولیس از طریق رسانه ها اعلام کردند خواستار جریمه 10 درصدی اعضای این تیم هستند، حسین خبیری به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره این باشگاه این موضوع را تکذیب کرد و به طور غیرمستقیم در مورد وضعیت موجود اظهار نظر کرد. زمان مناسب برای این جریمه است

نکته جالب اینجاست که از آنجایی که درویش عضوی از هیات مدیره نیست، برای اجرای این تصمیم باید تاییدیه هیات مدیره را داشته باشد و به همین دلیل در حال گرفتن امضای اعضای هیات مدیره است.

این در حالی است که حسین شهریاری و حسین خبیری که رابطه خوبی با یحیی دارند حاضر به امضای این مصوبه نیستند اما یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس مدعی شد درویش توانسته امضای سه نفر دیگر از اعضای هیئت مدیره دریافتی را امضا کند (پوراحمدی، حدادی و دلبری) و به همین دلیل تصمیم خود را گرفت. اجرا خواهد کرد.

با توجه به این موضوع باید دید گل محمدی چه واکنشی نسبت به اتفاق فعلی خواهد داشت و آیا از فردا آماده حضور در تمرینات تیمش خواهد بود یا خیر. ناگفته نماند تمرین پرسپولیس پس از بازی با سپاهان دو روز تعطیل بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا