اخبار روز

اگر این مشکلات را دارید با دارچین دوست باشید!/ گوشه ای از خواص مهم دارچین!

نادیا زکالوند: دارچین ادویه ای است که به شکل های مختلف مکمل همراه با چای و عصاره مصرف می شود. اگرچه طب مدرن هنوز استفاده از این ادویه را برای درمان هیچ بیماری اجباری نکرده است، اما مطالعات محققان نشان می دهد که دارچین دارای چندین فواید است:

1. کاهش قند خون

چندین مطالعه روی انسان و حیوان بالغ نشان داده است که دارچین می تواند سطح قند خون بالا را کاهش دهد. البته مکانیسم و ​​مدت زمان اثر دارچین بر قند خون به طور کامل مشخص نیست.

2. متابولیسم بدن را افزایش دهید

اسانس موجود در دارچین به نام سینامالدئید، سلول های چربی بدن را هدف قرار داده و می سوزاند تا انرژی بیشتری تولید کند. اگر می خواهید وزن کم کنید، در واقع این ادویه را به غذای خود اضافه کنید.

3. مناسب برای پوست

از دارچین در بیشتر ماسک های پوست استفاده می شود. این ادویه با جوش و قرمزی صورت مبارزه می کند. علاوه بر این، دارچین تولید کلاژن در پوست را تحریک می کند و شما را جوان تر نشان می دهد.

4. در درمان سرطان موثر است

مطالعات آزمایشگاهی روی دارچین نشان می دهد که این ادویه می تواند رشد سلول های سرطانی را کاهش داده و حتی آنها را از بین ببرد.

5. فشار خون پایین

تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه دارچین به مدت سه ماه می تواند فشار خون سیستولیک (بالا) را حداقل تا پنج برابر کاهش دهد.

6. مراقبت از مغز

دارچین از تجمع پروتئین ها در مغز که یکی از علائم بیماری آلزایمر است، جلوگیری می کند.

7. کاهش التهاب

هنگام تحقیق بر روی حداقل 115 غذا، دارچین اولین جایگاه را در مبارزه با التهاب به خود اختصاص داد. بنابراین، بیماری های التهابی مانند آرتریت می توانند با افزایش سن ایجاد شوند. بنابراین این ادویه را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

از دیگر فواید دارچین می توان به کاهش کلسترول بد، مبارزه با باکتری ها و درمان عفونت های واژن و پریودهای نامنظم در زنان اشاره کرد.

منبع:

webmd

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا