اخبار روز

دانشمندان چینی “گلوله رویایی” نیروی دریایی آمریکا را به واقعیت تبدیل کردند

عصر ایران؛ مجله اسلحه تصویری دانشمندان نیروی دریایی چین ادعا کرده اند که یک پرتابه هوشمند برای سلاح های انرژی جنبشی ساخته اند. می تواند چشم انداز نظامی را تغییر دهد.

گلوله هوشمند اولتراسونیک

این توپ از a سلاح الکترومغناطیسی می تواند با سرعت حیرت انگیز 7 ماخ در آسمان پرواز کند. در طی این فرآیند قابل توجه، گلوله هوشمند می تواند به طور پایدار سیگنال هایی را از آن دریافت کند سیستم ناوبری ماهواره ای Bidoo (بیدو) دریافت کرد و به طور مداوم مسیر خود را تنظیم کرد و دامنه خطای کمتر از 15 متر را تا رسیدن به هدف حفظ کرد.

دستیابی به چنین دقت بالایی در چنین سرعت های بالایی کار آسانی نیست گلوله تنها در یک ثانیه می تواند 2500 متر را طی کند.

در شرایطی که ممکن است دقت هنوز برای اهداف کوچک متحرک مانند تانک ها کافی نباشد، اما برای اهداف بزرگتر مانند کشتی های جنگی یا بنادر کافی باشد.

گلوله ای که بر اساس مفهوم “گلوله رویایی” نیروی دریایی ایالات متحده ساخته شده است

طراحی مفهومی “توپ رویایی”کاسه رویا) برای اولین بار توسط نیروی دریایی آمریکا در سال 2012 به عنوان ابزاری برای تحکیم سلطه جهانی خود راه اندازی شد.

ایده این بود که پرتابه ای باشد که از تفنگ های ریلی یا کویل الکترومغناطیسی شلیک می شود گلوله تا با سرعت 5 ماخ در هوا حرکت کند و توسط سیگنال های GPS هدایت شود.

ارتش آمریکا قصد داشت این گلوله را ظرف پنج سال توسعه دهد و آزمایش کند. اما آن مهلت آمد و رفت. به گفته برخی رسانه های آمریکایی، تحقیقات روی این گلوله در سال 2017 ادامه یافت.

با این حال، ارتش ایالات متحده برنامه تفنگ الکترومغناطیسی را تا سال 2021 کنار گذاشته است و هیچ اطلاعات عمومی در مورد سرنوشت پروژه پرتابه هدایت شده با GPS وجود ندارد.

یک دارایی بالقوه در میدان های نبرد مدرن

سلاح های الکترومغناطیسی می توانند یک دارایی بالقوه در میدان جنگ باشند. آنها انبوهی از گلوله های مقرون به صرفه را ارائه می دهند و در عین حال دقت و قابلیت های دوربرد خود را حفظ می کنند. موشک آنها قول می دهند

با این حال، زمانی که این سلاح ها شلیک می شوند، یک میدان الکترومغناطیسی قوی ایجاد می کنند که می تواند عواقب مخربی برای قطعات الکترونیکی حساس مانند تراشه ها و آنتن ها داشته باشد.

در عین حال، این موشک‌های هوشمند باید سیگنال‌های ضعیف ماهواره‌ای را دریافت کنند که با قابلیت‌های محافظ الکترومغناطیسی آنها در تضاد است.

این وضعیت دانشمندان و مهندسان را در سراسر جهان از جمله در چین نگران کرده است.

دانشمندان چینی

ابتکارات دانشمندان نظامی چین برای مقابله با چالش ها

تیم چینی سازنده این موشک هوشمند به استفاده از یک طراحی آنتن جدید اشاره کرده است که می تواند در برابر تشعشعات الکترومغناطیسی قوی مقاومت کند و در عین حال سیگنال های موقعیت یابی با دقت بالا را از باند فرکانس نظامی Beidou دریافت کند.

آنها همچنین اطلاعاتی در مورد ساختار داخلی خاص گیرنده سیگنالینگ Bido ارائه کردند.

هنگامی که یک گلوله شلیک می شود، این گیرنده می تواند نیرویی بیش از 25000 برابر نیروی گرانش را تحمل کند. هرگونه نقص طراحی مانند: ب. اتصالات سیم شکسته می تواند پرتابه را منحرف کند.

علاوه بر این، با چرخش توپ در هوا، گرمای شدیدی به دلیل اصطکاک ایجاد می شود. برای مقابله با این وضعیت، دانشمندان چینی از یک ایرفویل مقرون به صرفه و تولید انبوه به عنوان یک مانع حرارتی استفاده کردند.

این نرم افزار ناوبری سلاح، مانع مهم دیگری ایجاد کرد. برخلاف مسیر ثابتی که یک وسیله نقلیه در جاده طی می کند، پرتابه ها در هنگام پرواز به طور نامنظم می چرخند، به خصوص هنگامی که در چگالی های مختلف هوا تغییر جهت می دهند.

برای کاهش این مشکل، تیم چینی یک الگوریتم ساده اما قوی ایجاد کرد که ارتباط ماهواره‌ای بدون وقفه در طول مسیر موشک را تضمین می‌کند.

مقالات منتشر شده توسط دانشمندان نظامی چینی در مجلات دانشگاهی تحت کنترل های امنیتی شدید قرار دارند. مشخص نیست که چرا چین اکنون تصمیم به افشای این تحول گرفته است.

اخیراً نیروی دریایی چین پیشرفت های زیادی در این زمینه داشته است سلاح های الکترومغناطیسی اینها شامل سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی پیشرفته، پوشش‌های مواد آلیاژی است که می‌توانند در شرایط محیطی شدید مقاومت کنند، سیستم‌های کنترل و نظارت پیچیده و آزمایش سوختگی مداوم در مقیاس بزرگ.

اگرچه عملکرد واقعی رزمی این سلاح ها هنوز تایید نشده است، برخی شبیه سازی ها نشان می دهد که آنها می توانند مزیت های نظامی سنتی کشورهای غربی را به چالش بکشند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا