اخبار روز

درگیری در غزه وارد مرحله حساس دیگری می شود

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه گفت که درگیری در غزه در نقطه حساس دیگری قرار دارد و هشدار داد که دستور تخلیه جدید اسرائیل و عملیات زمینی منجر به کشته و آوارگی بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور اضطراری و امور بشردوستانه گفت: باید از غیرنظامیان محافظت و نیازهای اولیه آنها برآورده شود و به افرادی که نیاز به ترک منطقه دارند باید فرصت کافی برای انجام این کار داده شود. یک مسیر و مکان امن برای انجام این کار سعی کنید

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد که سازمان ملل متحد متعهد به ارائه کمک به مردم بدون توجه به موقعیت آنها است. تیم های اوچه هنوز در رفح هستند، جایی که بیش از یک میلیون نفر از جمله 600000 کودک به آن پناه برده اند. گریفیث گفت: «ما همچنین حضور خود را در شمال غزه افزایش می دهیم تا به خانواده هایی که به آنجا نقل مکان کرده اند کمک کنیم.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) گزارش می دهد که اکثریت آوارگان رفح از ماشین، کامیون و اسب استفاده می کنند تا از طریق سه جاده اصلی به خانیونس و دیرالبلاح برسند. .

در همین حال، گذرگاه رفح به سمت غزه همچنان بسته است، در حالی که اسرائیل گفته است که گذرگاه کرم شالوم در سمت اسرائیل باز است.

گریفیث ادامه داد: ما با همه ذینفعان همکاری می کنیم تا واردات کالا از جمله سوخت به غزه از سر گرفته شود. با این حال، وضعیت به سرعت در حال تغییر است و ما همچنان با چالش‌های متعددی در میان درگیری‌های فعال مواجه هستیم.

این مقام سازمان ملل گفت: «امیدواریم بتوانیم با هم کار کنیم و بازگشایی این گذرگاه های مرزی را تسهیل کنیم زیرا منابع حیاتی – از جمله سوخت – ساعت به ساعت کاهش می یابد.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد گزارش داد که از اول تا پنجم ماه مه به طور متوسط ​​48 کامیون و بیش از 160 هزار لیتر سوخت از طریق گذرگاه رفح وارد نوار غزه شده است. ما برای ادامه عملیات بشردوستانه به این سوخت نیاز داریم.

بر اساس گزارش ها، به زودی تمامی مراکز اصلی پزشکی در رفح غیرقابل دسترس یا غیرقابل استفاده خواهند شد. بیمارستان النجار یکی سه بیمارستان در رفح روز گذشته به دلیل اینکه در منطقه تحت پوشش دستور تخلیه اسرائیل قرار داشتند، به طور ناگهانی تخلیه شدند. به گفته سازمان بهداشت جهانی، این مرکز تنها واحد دیالیز را دارد که هنوز در غزه فعال است و حدود 200 بیمار از خدمات آن استفاده می کنند.

اسکات اندرسون، مدیر آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در شرق نزدیک (آنروا) در غزه، روز چهارشنبه به وقت محلی گفت که عملیات نظامی در اطراف گذرگاه مرزی رفح در طول روز با بمباران انجام شد.

ادامه خصومت ها و محاصره مداوم ورود اقلام ضروری بشردوستانه به غزه عواقب جدی برای تامین غذا و خدمات تغذیه ای خواهد داشت و بهبود شرایط را در مکان های آوارگان جدید و سابق غیرممکن خواهد کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا