اخبار روز

در اعلام شرایط جدید صلاحیت معلمان/ اساتید مخالف احراز صلاحیت باید قید شود.


به گزارش پی ام آپ، رتبه بندی معلمان همچنان گرفتار چالش هایی است که مهم ترین آن اعتراض معلمان حق التحصیلی است. از مجموع 950 هزار معلم مشمول این رتبه بندی، 42 هزار نفر در هیچ رتبه ای قرار نگرفتند و این اتفاق سرآغاز اعتراض خیل عظیم فرهنگیان مظلوم است. اعتراض معلمان به رتبه بندی مهم ترین موضوعی است که در این گزارش از تفکر معاصر به آن پرداخته شده است.

به گفته ستاری فرد، معاون برنامه ریزی و توسعه وزارت آموزش و پرورش، معلمانی که کمتر از 470 امتیاز کسب کنند به مدت یک سال طبقه بندی نشده تلقی می شوند.

در همین حال یکی از اعضای کمیسیون آموزش و پرورش شورای اسلامی گفت: اعتراضات معلمان و فرهنگیان در حال حاضر توسط تیم های تخصصی در وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی است و امیدواریم این بررسی ها با دقت و شفافیت انجام شود تا حقوق مردم به دست آید. معلمان مورد تجاوز قرار نمی گیرند.

نقی سیاهکالی مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: به منظور تسهیل شرایط رسیدگی به درخواست های ویژه فرهنگیان در خصوص موضوع طبقه بندی؛ کارگروهی برای رسیدگی به ایرادات خاص به اجرای طرح احراز صلاحیت معلمان تشکیل شد.

سیاهکالی مرادی افزود: با پیگیری های مسئولان مربوطه در این اداره کل، سوابق چند تن از همکارانی که در سامانه پنجره خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش (my.medu.ir) فعال نشده بودند، هم اکنون فعال شده است. .

اضافه شد: معلمانی که تاکنون موفق به مشاهده کارنامه خود نشده اند، لازم است در اسرع وقت پوشه خود را وارد سامانه آموزشی کرده و در صورت فعال شدن کارنامه نسبت به تایید محدوده کارنامه خود اقدام کنند. کارنامه یا ثبت درخواست بررسی (اعتراض).

سیاهکالی مرادی گفت: فرهنگیانی که درخواست تجدید نظر (اعتراض) را انتخاب می کنند می توانند بلافاصله نسبت به هر یک از شایستگی های مورد نظر خود اعتراض کرده و مدارک خود را بارگذاری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: همچنین معلمانی که قصد ثبت اعتراض در کارنامه خود را دارند باید به بازه زمانی در بالای کارنامه توجه کنند و این مدت 10 روز فقط زمان ثبت نام است. اعتراض و بارگذاری اسناد و قابل تمدید نیست.

وی بیان کرد: موضوع همچنان برای سایر فرهنگیان که سوابق آنها با مراجعه به سامانه نامحسوس است همچنان در جریان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: کارکنان روزانه سامانه مای مدیو را چک کنند تا فرصت 10 روزه ثبت اعتراض را از دست ندهند و به محض مشاهده کارنامه مدارک را بارگذاری کنند.

اعتراض اساتید به نمره تا ابتدای سال تحصیلی بررسی می شود.

احمدحسین فلاحی در تشریح جلسه روز گذشته (دوشنبه 16 مرداد) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: ارائه گزارش وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی در خصوص مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش در دستور کار این کمیسیون قرار گرفت. کمیسیون آموزش با حضور سه تن از مدیران ارشد آموزش و پرورش، مدیران تبریز، فارس و سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این جلسه دغدغه نمایندگان دستگاه های تابعه به وزیر منتقل شد، گفت: طبق آمار ارائه شده حدود 270 هزار اعتراض معلمان در سامانه بارگذاری شده است که آموزش و پرورش در ممیزی به این موارد رسیدگی خواهد کرد. کمیته ها وی گفت: مسئولان آموزش و پرورش متعهد شده اند که تا آغاز سال تحصیلی به این مسائل رسیدگی کنند.

وی افزود: موضوع دیگری که در جلسه امروز مطرح شد این بود که بازنشستگان ما بیش از بازنشستگان جدید ما به کار گرفته شده اند و در حالی که تعداد دانش آموزان ما افزایش یافته، تعداد معلمان به همان میزان افزایش نیافته است. از سوی دیگر، امسال حدود 80 هزار معلم بازنشسته خواهند شد که باید قبل از شروع سال انجام شود.

فلاحی یادآور شد: در حوزه آموزش و پرورش اقدامات خوبی انجام شده است و باید برای تقویت نیروهای سرایداری و خدماتی سربازی اجباری انجام شود.

وی در خصوص دانشگاه فرهنگیان گفت: با اقدامات انجام شده پذیرش این دانشگاه به 30 هزار استاد رسیده است. بهمن در ماه یک آزمون ورودی برای جذب دانشجویان جدید برگزار می شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: همچنین 10 هزار کلاس درس جدید در هفته دولت افتتاح می شود و نیاز به آموزش در این زمینه بسیار زیاد است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا