دانستنی ها

دلیل موجود نبودن برخی داروها در داروخانه ها

رئیس اداره نظارت بر زنجیره تامین داروی سازمان غذا و دارو 5 دلیل اصلی مشکل دسترسی به برخی داروها در داروخانه ها را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به دلایل دشواری دسترسی به برخی داروها در برخی داروخانه ها، گفت: ممکن است داروخانه ای به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی شرکت های توزیع، درخواست 300 قلم دارو نداشته باشد یا یک داروی ساده ممکن است درخواستی نداشته باشد. دلیل این امر به دلیل مشکلات نقدینگی در شرکت های بزرگ انتشارات دارویی موجود نیست و یا در اختیار شرکت های انتشاراتی کوچک با تعداد محدود بازدیدکننده و پوشش محدود است.

موتولی افزود: برخی از موادی که تحت عنوان عدم یافتن دارو ذکر شده است به هیچ وجه در گروه دارویی قرار نمی گیرند و صرفاً محصولات مکمل یک برند خاص هستند.

وی بیان کرد: همچنین باید توجه داشت که برخی دیگر از موارد عدم دسترسی و یا مشکل در دسترسی این است که آیا این دارو حتی در لیست رسمی کشور قرار دارد یا خیر. مثلا وقتی پزشکی از کمبود داروی باسیلیکیمب خبر می دهد و می گوید این دارو در لیست دارویی کشور نیست، بیمار گیج می شود تا دارویی را پیدا کند که تا به حال وارد نشده و در سوابق رسمی ثبت نشده است. فهرست

این متولی گفت: برخی از بیماران همچنین به دنبال یک برند خاص از داروهایی هستند که به دلیل سیاست های حمایت از تولید داخلی محدود یا ممنوع است.

رئیس دفتر نظارت بر زنجیره تامین داروی سازمان غذا و دارو گفت: بسیاری از داروها را می توان با داروهای مشابه جایگزین کرد.

اساساً در همه جای دنیا عدم دسترسی و دسترسی سخت به دارو وجود دارد، افزود: مسئله مهم این است که کدام دارو با چه درجه اهمیت و در چه بازه زمانی ارائه می شود. به طور کلی، تعریف ما از عرضه دیرهنگام داروهای ژنریک، داشتن ذخیره کمتر از یک ماه در سطح توزیع است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا