دانستنی ها

دم گیلاس; معجون شفابخش که بیماری ها را درمان می کند

دور انداختن ساقه های آلبالو ممکن است ایده خوبی نباشد، زیرا ساقه های آن به اندازه توت ها برای سلامتی شما مفید هستند!

گیلاس های زیبا و آبدار از قرمز روشن تا تیره به نقل از بیتوته یکی این یکی از محبوب ترین میوه ها در سراسر جهان است. این میوه های کوچک که تعادل بی نظیری بین شیرینی و ترشی دارند، در انواع دسرها استفاده می شوند و با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی فراوانی که دارند، فواید دیگری نیز برای سلامتی دارند. اما یک واقعیت ناشناخته وجود دارد: دور انداختن ساقه های گیلاس کار خوبی نیست! مانند خود میوه، این ساقه ها منبع غنی از مواد مغذی هستند و فواید سلامتی مهمی برای همه ما دارند.

فواید دم گیلاس برای سلامتی

1. سم زدایی

دم گیلاس یکی یکی از موادی است که به دفع سموم از بدن کمک می کند. شاید بسیاری از شما ندانید که می توانید ساقه های گیلاس را در برنامه سم زدایی خود قرار دهید و تمام سموم را از بدن خود خارج کنید. مقدار آنتی اکسیدان موجود در دم گیلاس بدن را به خوبی تمیز می کند.

2. پیشگیری از سنگ کلیه

همانطور که قبلا اشاره کردیم، دم گیلاس دارای خواص ضد التهابی است که کلیه ها را پاکسازی کرده و از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. همچنین حاوی ترکیبات فرار و نمک های پتاسیم خاصی است که کلیه ها را سالم تر می کند و بهتر کار می کند.

3. برای بیماران نقرس نافع است

دم گیلاس در درمان نقرس و روماتیسم بسیار مفید است. این بیماری ها مفاصل و رباط ها را ضعیف می کنند و باعث درد شدید می شوند. خواص ضدالتهابی آن به همراه فلاونوئیدها باعث تقویت مفاصل، تاندون ها، رباط ها و عضلات می شود و نقرس و روماتیسم را درمان می کند.

4. سطح کلسترول را مدیریت می کند

اگر کلسترول بالایی دارید، گیلاس یک راه حل عالی است. نوشیدن 1 یا 2 لیوان چای گیلاس در روز سطح کلسترول را به خوبی کاهش می دهد.

5. تسکین درد

بسیاری از ما زمانی که احساس درد شدید می کنیم ترجیح می دهیم آسپرین مصرف کنیم. با این حال، به جای استفاده از چنین داروهایی، همیشه می توانید شکوفه گیلاس را مصرف کنید زیرا درد را تسکین می دهد. ساقه آلبالو همچنین اعصاب را تقویت می کند و اثر آرام بخشی دارد.

6. کاهش وزن

آنتی اکسیدان ها، خواص ضد التهابی و فلاونوئیدهای موجود در دم گیلاس نیز به کاهش وزن کمک می کند. نه تنها سموم بلکه چربی را نیز از بدن دفع می کند. برای کسانی که مشکل یبوست دارند حرکات روده را تسهیل می کند.

7. عفونت ادراری را درمان می کند

UTI یا عفونت مجاری ادرار امروزه یک مشکل بسیار دردناک و شایع است. تکرر ادرار، درد هنگام ادرار کردن و در موارد شدید خونریزی از علائم شایع این عفونت هستند. با این حال، خواص ضد عفونی کننده شکوفه های گیلاس می تواند عفونت را درمان و تسکین دهد.

چگونه از دم آلبالو استفاده کنیم؟

دفعه بعد که گیلاس می خورید، ساقه های آن را دور نریزید. آن را در آفتاب خشک کنید و در ظرف دربسته نگهداری کنید. می توانید از آن پودر درست کنید یا همان طور که هست نگه دارید. یک لیوان آب را بجوشانید و 1 قاشق چایخوری پودر ساقه آلبالو یا چند ساقه آلبالو را به آن اضافه کنید. یک لیوان دارچین اضافه کنید و 5-6 دقیقه بجوشانید. صاف کنید و در حالت گرم مصرف کنید. چای ساقه گیلاس طعم و بوی میوه ای دارد. این چای فواید بسیار خوبی دارد و طعم خوبی دارد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا