اخبار روز

دوربین های ترافیکی جدید داخل ماشین شما را می بینند (+ عکس)

دوربین های سرعتی اخیراً پیشرفت شگفت انگیزی داشته اند و اکنون عملکرد ویژه ای دارند. به تازگی کارشناسان از دوربین های ترافیکی جدیدی رونمایی کرده اند که از هوش مصنوعی حتی برای مشاهده داخل خودرو برای نظارت بر رفتار رانندگان استفاده می کند.

به گزارش گجت نیوز، این دوربین ها به دلیل مزایای امنیتی احتمالی مورد تحسین کارشناسان قرار گرفته اند. بر اساس اطلاعات اخبار فناوری، این دوربین ها پس از گذراندن مراحل و تست های مختلف بر روی سطح جاده مستقر خواهند شد. البته خبری از حضور این دوربین ها در جاده های کشورمان نیست.

دوربین های ترافیکی جدید با عملکرد استثنایی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی راه خود را در همه زمینه ها باز کرده و حالا نوبت دوربین های ترافیکی است که برای بهبود دید خود به این فناوری مجهز شوند. تصاویر منتشر شده نشان می دهد که این دوربین ها برای مثال در یک ون نصب می شوند و رانندگانی را که از تلفن همراه استفاده می کنند یا از کمربند ایمنی استفاده نمی کنند، شناسایی می کنند.

دوربین های ترافیکی جدید با هوش مصنوعی

بر اساس گزارش های مختلف، این دوربین ها سال گذشته برای اولین بار در خیابان های منطقه لمبث مورد استفاده قرار گرفت و ماموران کار بر روی آن ها عملکرد آنها را شگفت انگیز توصیف کردند. علاوه بر این، نمونه ای از این دوربین ها در آگوست سال گذشته در دوون و کورنوال مستقر شد و توانست حدود 300 راننده اشتباه را در سه روز اول استفاده از آنها شناسایی کند.

لوئیز توماس، کارشناس بیمه خودرو نیز گفت:

فناوری جدید این دوربین ها می تواند با افزایش دقت شناسایی و کنترل و زیر ذره بین قرار دادن رانندگان خطرناک، به بهبود ایمنی جاده و عابر پیاده و گرفتن رانندگان خطاکار کمک کند.

نگرانی در مورد استفاده از هوش مصنوعی در دوربین های ترافیکی

به گفته این بیمه‌گر، تقریباً نیمی از رانندگان بریتانیایی معتقدند دوربین‌های سرعت هوش مصنوعی جاده‌ها را ایمن‌تر کرده و تصادفات را کاهش می‌دهند. با این حال، از هر پنج راننده یک نفر نیز نگرانی‌های خود را درباره حریم خصوصی ابراز کرده و می‌گویند این دوربین‌ها می‌توانند حریم خصوصی آنها را نقض کرده و تصاویر خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارند.

دوربین های ترافیکی جدید داخل ماشین شما را می بینند

دوربین های ترافیکی جدید با هوش مصنوعی

در این زمینه، برخی از رانندگان نیز نگرانی خود را در مورد استفاده از هوش مصنوعی، به ویژه در دوربین هایی که امکان دید واضحی از داخل خودرو را فراهم می کنند، ابراز کردند.

آدریان لیسک، رئیس ایمنی جاده پلیس دوون و کورنوال نیز به رانندگان خطاکار اشاره کرد و افزود که این فناوری جدید پیامی برای افرادی است که قوانین راهنمایی و رانندگی را زیر پا می گذارند و معتقدند هیچ کس نمی تواند آنها را کند کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا