اخبار روز سینما

رضا گلزار در کنار ایلان ماسک غول آمریکایی

به گزارش پی ام آپ به نقل از برترین ها: به تازگی عکسی از محمدرضا گلزار بازیگر سینما و تلویزیون در کنار خودروی سایبرتراک منتشر شده است. Cybertruck یک خودروی تمام الکتریکی است که توسط تسلا (شرکت متعلق به ایلان ماسک) طراحی و تولید شده است. گران ترین نسخه این خودرو دارای سه موتور است و با یک بار شارژ می تواند 800 کیلومتر را طی کند. شتاب 0 تا 100 این نسخه نیز 2.9 ثانیه است.

هزینه نسخه سه موتوره سایبرتراک 99990 دلار است که معادل 6 میلیارد و 33 میلیون و 396 هزار دیویژن است. بعد از Extreme VX، نوبت به Cybertruck رسیده و به نظر می رسد رضا گلزار پا به دنیای خودروهای مختلف گذاشته و به خرید آن ها علاقه نشان داده است!

پس ویژگی های Cybertrack چیست؟

تسلا آخرین بار چهار سال پیش خودروی جدیدی را در قالب کراس اوور مدل Y روانه بازار کرد. البته محصولات بعدی این شرکت باید در مدت زمان کوتاه تری معرفی می شد و تسلا سایبرتراک (سایبرتراک) در سال 2021 وارد بازار می شد. با این حال، ایلان ماسک، مدیر و مالک تسلا به دلایلی نتوانست به قول خود عمل کند. در همین حال، فورد F150 لایتنینگ رونمایی شد و به مشتریان تحویل شد، GMC هامر EV را روانه بازار کرد و ریوین R1T به خط تولید عرضه شد. طبق وعده های این شرکت قرار بود سایبرتراک برد قابل توجه و کارایی بالایی داشته باشد و اکنون این پیکاپ برقی با حداکثر برد 756 کیلومتر (البته پس از سفارش بسته افزایش برد) و تریم Cyberbeast با 845 اسب بخار قدرت دارند. ظاهر شد. به خریداران ارائه می شود.

ایلان ماسک غول آمریکایی این روزها زیر پای رضا گلزار ماست!

مشخصات فنی

تسلا سایبرتراک در سه مدل تک موتوره دیفرانسیل عقب، دو موتوره چهار چرخ محرک و Cyberbeast به فروش می رسد. نوع دیفرانسیل عقب سال آینده عرضه می شود و به جز شتاب 6.7 ثانیه ای، مشخصات دیگری اعلام نشده است.

مدل AWD با دو موتور الکتریکی 600 اسب بخار قدرت و 10080 نیوتن متر گشتاور دارد. البته عدد گشتاور روی کلاهک چرخ ها محاسبه می شود. همانطور که تسلا اعلام کرد، Cybertruck قادر است 5000 کیلوگرم وزن را یدک بکشد و تا 1130 کیلوگرم را حمل کند. شتاب این نسخه از تسلا سایبرتراک 4.6 ثانیه و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت است.

ایلان ماسک غول آمریکایی این روزها زیر پای رضا گلزار ماست!

تریم Cyberbeast با 845 اسب بخار قدرت و 13960 نیوتن متر، قدرتمندترین نسخه پیکاپ تراک تسلا است، اگرچه ظرفیت یدک کشی آن همانند مدل قبلی است. در این میان شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت به 3 ثانیه کاهش یافت و حداکثر سرعت به 209 کیلومتر بر ساعت رسید. شکل عجیب Cybertruck این خودروی الکتریکی را از نظر آیرودینامیک مفید می کند. ضریب درگ این پرتاب 0.335 است.

از آنجایی که Cybertruck باید قابلیت آفرود نیز داشته باشد، با لاستیک های 35 اینچی و فاصله 43 سانتی متری از سطح زمین عرضه می شود. قفل دیفرانسیل عقب، فرمان سیمی و فرمان چرخ های عقب از دیگر ویژگی های مینی ون تسلا هستند.

تسلا سعی کرد رهبری خود را از نظر مسافت پیموده شده خودروهای الکتریکی در Cybertrack حفظ کند، اما نتوانست مسافت پیموده شده بیش از 800 کیلومتر را ثبت کند. حداکثر مسافت پیموده شده در مدل دیفرانسیل عقب 402 کیلومتر است. مدل AWD در حالت استاندارد 547 کیلومتر برد دارد و در صورت خرید آپشن افزایش برد می توانید 756 کیلومتر را با این خودرو طی کنید. با این حال، افزایش ظرفیت باتری فضای بار را کاهش می دهد. در حالت استاندارد، تریم Cyberbeast اجازه رانندگی 515 کیلومتر را می دهد و با توسعه دهنده این میزان به 708 کیلومتر می رسد.

ایلان ماسک غول آمریکایی این روزها زیر پای رضا گلزار ماست!

تسلا سایبرتراک پروژه بلندمدت این خودروساز آمریکایی است و در نهایت در اواخر سال 2023 به مشتریان تحویل داده شد. البته نسخه دیفرانسیل عقب نیز در سال 2025 وارد بازار خواهد شد. کامیون سایبری یکی یکی از گزینه های مشتریانی است که به دنبال خودرویی متفاوت و خاص هستند. این خودرو علاوه بر برقی بودن قابلیت آفرود نیز دارد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا