دانستنی ها

زولبیا و بامیه را به این رنگ نخورید!

اولین نکته مهم در خرید زولبیا و بامیه توجه به رنگ و ظاهر آن است. زولبیا و بامیه سالم و تازه معمولا قهوه ای روشن و شفاف هستند، اگر رنگ آن خیلی روشن یا خیلی تیره باشد مشکل دارد و باید از خرید آن خودداری کنید.

از زولبیا و بامیه به نقل از اعتمادآنلاین یکی وی به غذاهای ویژه ماه مبارک رمضان پرداخت و افزود: بسیاری از افراد در ماه مبارک رمضان این غذاها را برای افطار می خرند و با توجه به مصرف زیاد آنها در جامعه، مردم باید در هنگام خرید به نکاتی توجه کنند. زولبیا و بامیه

این کارشناس سلامت گفت: اولین نکته مهم در خرید زولبیا و بامیه توجه به رنگ و ظاهر آن است. زولبیا و بامیه سالم و تازه معمولا قهوه ای روشن و شفاف هستند، اگر رنگ آن خیلی روشن یا خیلی تیره باشد مشکل دارد و باید از خرید آن خودداری کنید.

وی افزود: اگر زولبیا و بامیه خیلی سفید باشد یا مواد اولیه آن مناسب نیست یا مواد دیگری به آن اضافه شده است و اگر رنگ آن قهوه ای تیره باشد یا روغن آن سوخته و چندین بار برای تهیه آن استفاده شده است. یا باید دقت لازم را بعمل آورد.از آنجایی که نپخته است، رنگ ظاهری آن زولبیا و بامیه مرغوب است، عامل موثری در انتخاب است.

کارشناس بهداشت مواد غذایی با هشدار نسبت به خرید زولبیا و بامیه رنگی گفت: برای رنگ آمیزی زولبیا و بامیه اغلب از رنگهای غیرمجاز استفاده می شود لذا از مردم خواهشمندیم از خرید زولبیا و بامیه های رنگی خودداری کنند و در صورت مشاهده چنین مواردی از طریق سامانه 190 گزارش دهند. .

خدادادیان گفت: نکته مهم دیگر خرید زولبیا و بامیه از مراکز معتبر است چرا که این مراکز به طور مستمر زیر نظر ناظران بهداشتی هستند.

بازرسان تجهیزات لازم برای آزمایش روغن و تعیین میزان کربنات مصرفی در زولبیا و بامیه را در اختیار دارند و در همان محل بازرسی های لازم را انجام می دهند. به همین دلیل افراد می توانند با خرید محصولاتی که از مراکز مجاز و مجاز خریداری می کنند، از سلامت خود مطمئن باشند.

خدادادیان گفت: برخی از شیرینی پزی ها برای افزایش حجم زولبیا و بامیه از جوش شیرین استفاده می کنند و بازرسان توجه ویژه ای به این موضوع دارند و حتما میزان جوش شیرین مصرفی را اندازه گیری می کنند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا