اخبار روز سینما

ساخت سریال پایتخت 7 / شایعات جالب درباره ساخت فصل جدید سریال های پایتخت 7 و گاندو


مهدی نقویان رئیس مرکز سیمافیلم با اشاره به اینکه فصل های جدید سریال های پایتخت و گاندو قبل از آغاز سال 1403 کلید خوردند، گفت: وی در گفتگویی به این نکته اشاره کرد: فیلمنامه «گاندو» که فیلمنامه آن در صدا و سیما تایید شده است، انشالله در سال جدید وارد مراحل پیش تولید و تولید می شود. اگر مشکلی پیش نیاید قطعا در سال 1403 شاهد سریال جدید «پایتخت» خواهیم بود. اما سال گذشته و امسال سریال «پایتخت» متوقف نشد.

تا جایی که همین سوال اخیرا در دیدار هنرمندان با پیمان جبلی از سیروس مقدم کارگردان این سریال پرسیده شد. «پایتخت» چه زمانی ساخته می شود؟ آیا نوروز به 1404 می رسد؟ او مانند مدیران تلویزیون به طور شفاف و دقیق درباره اتمام ساخت سریال صحبت نکرد و عنوان کرد که «تولید سریال در حال پیگیری و مذاکره است».

نکته ای که مدیران سیمافیلم بارها به آن اشاره کرده اند این است که روال معمول ساخت سریال ها به ویژه سریال های چند فصلی به همین شکل است. نکته ای که سید سلیم غفوری معاون سیما به آن اشاره کرد؛ «پایتخت» در حال بحث است، البته طرح و سناریوی زیبا و جذابی خواهند داشت، امسال قطعاً در دستور کار قرار می گیرد، این روزها دفتر سناریو در حال طراحی کارهای جدید در حوزه طنز است.

با این حال دو خبر «پایتخت» را بار دیگر در صدر خبرها آورد. اول از همه، طبق معمول اخباری برخاسته از حدس و گمان بود. «پایتخت 7» وارد مرحله پیش تولید شده و بازیگران از مرداد ماه مقابل دوربین خواهند رفت. اولا سارا و نیکا به عنوان دختر نقی معمولی در این سریال حضور نخواهند داشت و دوم اینکه سریال برای نوروز 1404 آماده می شود. این نکات در رایزنی های رسانه ای نیز مورد توجه قرار گرفت.

البته پیش از این عوامل پایتخت فراخوانی برای یافتن دو دختر دوقلو برای بازی در این سریال اعلام کرده بودند. شاید غیبت دختران نقی معمولی (سارا و نیکا) با این تماس جدی تر شد.

البته خبر آغاز پیش تولید و تولید سریال از مرداد ماه نه از سوی مدیران تلویزیون و نه از سوی آژانس های پایتخت تایید نشد. اما پیگیری، مذاکره و رسیدن به طرح و فیلمنامه درست نکته ای است که مدیران سیما و سیمافیلم درباره آن صحبت می کنند.

خبر دیگری که باعث ایجاد حاشیه برای «پایتخت» در شبکه‌های اجتماعی شد. حذف این سریال از جدول پخش شبکه آی فیلم. خبر رسید پخش سریال «پژمان» که بعد از «پایتخت 5» پخش می شود، آغاز می شود. پیگیری های خبرنگار تسنیم نشان می دهد تلویزیون برنامه ای برای پخش فصل ششم «پایتخت» ندارد. همان فصل شروع پخش گروه باشکنت در تلویزیون بود و چند قسمت آخر با سختی ها و پیگیری های مستمر فیلمبرداری و پخش شد. اما به هر حال تلویزیون تصمیمی برای پخش این فصل نداشته و سریال «پژمان» را پس از پایان فصل پنجم از شبکه آی فیلم پخش خواهد کرد.

فصل ششم سریال Başkent به جز اولین پخش آن در نوروز 2019 هرگز به طور کامل بازپخش نشد و تنها قسمتی که تکرار شد، بازپخش شش قسمتی بود که شبکه یک در شب نوروز 1400 پخش کرد.

به دور از این گمانه زنی ها باید دید تولید فصل جدید پایتخت به کجا خواهد رسید. با توجه به پیگیری های متعدد رسانه ای و واکنش مستمر مدیران تلویزیون به نظارت بر ساخت سریال 1403، آیا این سریال امسال هم کلید می خورد؟ نوروز به ۱۴۰۴ می رسد یا زمانی دیگر فیلمبرداری و اکران می شود؟


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا