اخبار روز سینما

سریال توقیفی عیاری بعد از 8 سال پخش می شود؟

شقایق عرفی نژاد در یادداشتی درباره سریال پرحاشیه در روزنامه همشهری تنظیم کیانوش این به این معنی است که” 87 متر » پرداخت: کیانوش عیاری فیلم هایی دارد که یا هرگز به اکران بزرگ راه پیدا نکردند یا اکران گسترده ای نداشتند یا ناتمام ماندند. اما شاید هیچ کدام به اندازه سری 87 متر برتری و ماجراجویی نداشته باشند.

فیلمبرداری فیلم 87 متری از سال 95 آغاز شد و تا سال 2019 ادامه داشت. با این حال از پایان تصویربرداری به اندازه مراحل تولید زمان می گذرد و هنوز سریال منتشر نشده است. بار اول شهریور تاریخ انتشار خبر این سریال 1400 بود و حتی تیزرهای آن از شبکه یک پخش شد. با این حال، خود سریال هرگز منتشر نشد. دلیل این امر اصلاحاتی بود که باید انجام می شد.

گربه های مشکل دار

اولین خبر از مشکلات پخش سریال، تغییر نام آن از 88 متر به 87 متر بود. پس از آن ماجرای گربه های سریال بر سر زبان ها افتاد. در طول سریال، گربه‌ها در نماهایی در فضای باز دور شخصیت‌ها راه می‌روند یا غذا را از دستان آنها می‌گیرند. آنها همچنین در باغ یافت می شوند و ساکنان آنها را دوست دارند یا به آنها غذا می دهند. این واقعا یکی این یکی از مواردی بود که سریال را با مشکل مواجه کرد و عیاری در گفت و گو با مجله سینمایی امروز به این موضوع اشاره کرد، اما شبکه یک مدعی شد: سوابق پخش سریال های مختلف از تلویزیون نشان می دهد که برخی حیوانات مانند گربه و پرنده این آثار شامل خطاها و حذفیات سریال نمی‌شوند، با این حال، نمایش‌های مکرر، غیرضروری و نامناسبی که در صحنه‌های سریال برای نشان دادن حرکات حیوانات در محیط خانه به کار رفته بود، توسط منتقد هشدار داده شد منتشر شده در: شهریور 1400 عملاً لغو شد و این سریال به مدت یک سال در آرشیو باقی ماند. اما در سال 1401 سیما فیلم خبری منتشر کرد که امیدها به پخش سریال را زنده کرد. سیما فیلم در همان سال اعلام کرد 87 متر به شبکه خانگی فروخته می شود. اما این اتفاق هم نیفتاد. این سریال به شبکه نمایش خانگی منتقل نشد و دلیل این امر ظاهراً عدم رعایت الزامات سریال شبکه نمایش خانگی از جمله استفاده از ستاره ها و همچنین داشتن داستانی پر پیچ و خم و هیجان انگیز بوده است.

تلویزیون یا تلویزیون

آبان 1402 اعلام شد این سریال از تلویزیون پخش خواهد شد. در واقع تلویزیون یکی یکی از شاخه های تلویزیون است که می تواند با پخش سریال کمک بزرگی به سازمان کند. اولین هدف از راه اندازی تلبیون هموار کردن راه برای دسترسی مخاطبان به کل آرشیو فیلم و سریال بود. علاوه بر این موضوع، امکان تماشای زنده شبکه های مختلف تلویزیون از دیگر امکاناتی بود که از همان ابتدا برای تل بیون تدارک دیده شد و به لطف این فرصت، بسیاری از بینندگان در مواقعی که به تلویزیون دسترسی نداشتند، می توانستند این برنامه ها را تماشا کنند. اما کم کم تلویزیون به رسانه ای تبدیل شد که از طریق آن سریال ها یا سریال های جدیدی که از تلویزیون پخش نمی شد پخش می شد. یعنی همان اتفاقی که برای «سرزمین مادری» کمال تبریزی افتاد. اما زنجیره 87 میلیونی بداخلاقی ها مستمرتر از این بود و سریال از تلویزیون پخش نشد. با این حال اخیرا کیانوش عیاری در گفت و گو با برنامه رادیویی استودیو هشت از پخش این سریال که از آن به عنوان بزرگترین کابوس زندگی خود یاد کرد، از شبکه یک خبر داد. وی گفت: در مورد این سریال هم سردرگم هستیم اما احتمالاً ماموریت مشخص شده و از تلویزیون پخش می شود. اما به نظر می رسد که این نیز قطعی نیست. در پی انتشار اخباری مبنی بر پخش این سریال از شبکه یک، مدیران تلویزیون اعلام کردند که خبر جدیدی از پخش این سریال از تلویزیون وجود ندارد و با تصمیم قبلی موافق هستند. یکی آنها پلتفرم های پخش هستند. به این ترتیب هنوز مشخص نیست این سریال بعد از هشت سال پخش می شود یا خیر. 87 میلیون در مورد دو خانواده است که یک کلاهبردار خانه ای را به هر دوی آنها می فروشد و آرام آرام خریداران دیگر ظاهر می شوند. در این سریال علی دهکردی، فریبا کامران، مهران رجبی، شاهین تسلیمی، فریده سپاه منصور، حسین سلیمانی، دیبا زاهدی، سعید پیردوست، شبنم عرفی نژاد، مانی صدیقی، عرفان آصفی، سونیا سنجری و نیما نوری زاده و محمدعلی نوری زاده ایفای نقش می کنند. داریوش کاردان، مریم سلطانی و مرحوم علی انصاریان بازیگران مهمان هستند.

هفته سینمایی کیانوش عیاری مصادف با سالروز تولد این فیلمساز است

از فردا یعنی سوم اردیبهشت ماه همزمان با تولد کیانوش عیاری، هفته فیلم کیانوش عیاری با جلسات ارزیابی آثار او در موزه سینمای ایران برگزار می شود. اولین فیلم این هفته نسخه بازسازی شده فیلم آبادانی خواهد بود و پس از آن تا چهارشنبه نسخه های اصلاح شده «شبح عقرب»، «از خواب بیدار باش» و «بودن یا نبودن» در تالار فردوس اکران می شود. با همکاری سینمای ملی ایران. پس از نمایش فیلم ها، جلسه ارزیابی با حضور مخاطبان و منتقدان از جمله احمد طالبی نژاد، فریدون جیرانی، امید روحانی، عبدالله باکیده، ناصر غلامرضایی و هادی علی پناه برگزار می شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا