اخبار روز

سلاح های جدید کلاشینکف آسمان ها را فتح کردند (+عکس)

در 19 آوریل 2024، گروه کلاشنیکف هواپیماهای بدون سرنشین SCAT 350 M و Coliseum-RU (پهپاد) خود را در نمایشگاه روز نوآوری نیروی هوایی روسیه معرفی کرد.

به گزارش گجت نیوز، این سلاح های جدید کلاشینکف دارای جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری ها در صنایع هوانوردی و شناسایی هستند و به همین دلیل برای مدتی در اوکراین از آن ها استفاده می شد. در واقع این پهپادها نشان می دهند که این شرکت در طول چندین سال فعالیت خود تا چه اندازه توانسته نوآوری داشته باشد.

البته به گفته کلاشینکف، علاوه بر پهپادهای کامیکاز، پهپادهای SCAT-350 نیز در اوکراین استفاده می شود و تولید انبوه آن نیز آغاز شده است. SCAT 350 به طور کلی برای نظارت هوایی و تشخیص اشیا در طیف نوری و مادون قرمز طراحی شده است. به گفته سازندگان، این پهپاد نتیجه یک بازطراحی بزرگ پهپاد Supercam 350 است.

پهپاد SCAT 350M

طراحان و متخصصان کلاشینکف با در نظر گرفتن تجربه عملیاتی استفاده از این گونه سلاح های شناسایی، قابلیت های آیرودینامیکی خود را اصلاح کرده و حتی تجهیزات کنترل زمینی را بهبود بخشیده اند.

سلاح های جدید کلاشینکف; پهپادهای شناسایی

پهپاد SCAT 350 با طول بال های 3.2 متری می تواند تقریباً 240 دقیقه پرواز کند و حداکثر سرعت آن به 120 کیلومتر در ساعت می رسد. این سلاح توسط یک موتور الکتریکی با پیکربندی کششی نیرو می گیرد. علاوه بر این، به لطف تغییرات در نظر گرفته شده، برد رادیویی این پهپاد هم اکنون 70 تا 100 کیلومتر است. وزن این سلاح جدید 15 کیلوگرمی به آن اجازه می دهد تا در ارتفاع حداکثر 300 تا 2000 متری پرواز کند و از منجنیق الاستیک یا بادی نیز برای شلیک استفاده می شود.

به گفته شرکت دولتی Rostec، یک سری از کوادکوپترهای SCAT 350 کلاشنیکف در حال حاضر سلاح مورد علاقه نیروهای مسلح روسیه در درگیری با اوکراین محسوب می شود.

در همین نمایشگاه پهپاد Coliseum-RU نیز ارائه شد که می تواند هم در شب و هم در روز با سیستم چند منظوره مبتنی بر هگزاکوپتر کار کند. طراحی این پهپاد به گونه ای است که می تواند گزینه مناسبی برای رصد هوایی، حمل بار و انجام کارهای مختلف دیگر باشد.

سلاح های جدید کلاشینکف به آسمان می روندپهپاد Coliseum RU

جای تعجب نیست که ارتش روسیه هر روز ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین خود را گسترش می دهد. اهمیت حیاتی حضور پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ بین روسیه و اوکراین کاملاً مشخص است و هر دو طرف درگیر در حال حاضر تمام تلاش خود را بر گسترش فناوری و افزایش عملکرد هواپیماهای بدون سرنشین متمرکز کرده‌اند. البته روسیه و اوکراین علاوه بر توسعه سامانه پهپادی خود، روی سلاح های ضد پهپاد نیز کار می کنند تا هم قدرت تهاجمی و هم قدرت دفاعی داشته باشند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا