اخبار روز

واریز شدن سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به حساب این افراد در روز شنبه!

به گفته پی ام آپ، طبق اعلامیه قائم مقام امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در سال 1402 حق الزحمه پرستاری و کمک هزینه ارائه خدمات توانبخشی در مراکز غیردولتی تحت نظارت سازمان. توانبخشی این کشور با افزایش 40 درصدی مواجه خواهد شد. این تصمیم پس از تشکیل جلسه با نمایندگان کانون عالی مراکز غیردولتی، نماینده سازمان برنامه و بودجه، نماینده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان دفاتر تخصصی سازمان بهزیستی پذیرفته شده اند.

بر اساس پیش نویس تصویب نامه با دو مهلت فوری مورخ اول خرداد ماه سال جاری توسط وزیر تعاون، کار و رفاه از نظر اجتماعی افراد ضایعه نخاعی و معلولان شدید و بسیار شدید از حمایت حقوق پرستاری به مبلغ دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بهره مند می شوند. برای هر نیازمندی که در مراکز زندگی می کند حمل و نقل توانبخشی بر اساس نمره ارزیابی مرکز ماهیانه معادل 3780000 تا 4200000 تومان برای گروه هدف با خانواده، 4620000 تا 5400000 تومان برای افراد بی سرپرست بدون سرپرست سازمان کمک های اجتماعی قابل پرداخت به عنوان یارانه.

هر فرد نیازمند در مرکز روزانه توانبخشی آموزشی از 2 میلیون و 270 هزار تومان تا 2 میلیون و 560 هزار تومان و فرد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم از 3 میلیون و 200 هزار تومان در مراکز روزانه بهره مند می شود. برای افرادی که از خدمات تخصصی توانبخشی در منزل بهره مند می شوند مبلغ یک میلیون و 22 هزار تومان و برای افراد دارای خدمات مراقبت در منزل مبلغ دو میلیون و 100 هزار تومان کمک هزینه در نظر گرفته شده است. این نرخ ها برای تمام استان های کشور یکسان بوده و به صورت ماهانه پرداخت می شود.

به طور کلی، این تصمیمات برای حمایت از افراد دارای معلولیت و تسهیل دسترسی به خدمات توانبخشی اتخاذ می شود. با این حال، هزینه ها برای خانواده ها و مراکز توانبخشی افزایش می یابد و این ممکن است نیاز به تعدیل و اصلاح سیاست های مالی و دسترسی به خدمات توانبخشی برای افراد دارای معلولیت را افزایش دهد.

مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان بهزیستی کشور پس از برکناری تکنسین و عزل موسسه، از پیگیری قانونی و صدور قرار بازداشت دو نفر از کارکنان این موسسه به دلیل نامناسب بودن  درمان کودکان خبر داد.

بر اساس این گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سید محمد جواد حسینی با بیان اینکه سازمان بهزیستی به محض اطلاع از این حادثه بلافاصله مربیان خود را پس از حذف این موسسه به مرکز اعزام کرد، افزود: در مرحله بعدی نسبت به تشکیل پرونده مجرمین اقدام خواهد کرد. شکایت علیه مرکز متخلف توسط کودک آزاری وی این کار را انجام داده است که منجر به صدور قرار بازداشت دو تن از کارکنان این موسسه شده است.

او محافظت می کند حقوق همه افراد زیر پوشش سازمان و بالاتر از همه فرزندان آن را وظیفه سازمان بهزیستی خواند و تصریح کرد: سازمان بهزیستی در حفظ و حراست از سلامتی و حیثیت فرزندان تحت سرپرستی با هیچکس سازش نمی کند و تا حصول نتیجه پیگیر این موضوع خواهد بود.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور افزود: هموطنان می توانند از خط تلفن و سامانه پایش استفاده کنند. تلفن 1482 مورد تخلف در مراکز بهداشتی درمانی گزارش تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا