اخبار روز

سپاه وارد طرح ملی مسکن شد!/جزئیات

 

احمد وحیدی قبل از ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز اول پروژه مسکن سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: استان مرکزی و شهر اراک پیشرو در مسائل صنعتی هستند و با رفع مشکلات برخی از واحدهای صنعت کاران، اقدام خواهیم کرد. بتوانیم شاهد شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد استان باشیم، زیرا خودکفایی برای صنایع استان مهم است که در زمینه های مختلف برای کشور ایجاد کنند.

وی افزود: بحث نهضت ملی یک اتفاق مهم در کشور است، مسکن یک جای مقدس است و محل پرورش انسان‌ها، بالندگی و آرامش‌بخشی انسان‌هاست و ما ‌به مسکن نگاه قداست‌آمیزی داریم ‌به همین دلیل طهارت مسکن در آموزه‌های دینی اهمیت داده شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: ساخت و ساز مسکن یکی از موضوعات مهم در اقتصاد و حرکت اقتصادی است و به راه اندازی بیش از 200 صنعت کمک زیادی می کند و ساخت و ساز مسکن می تواند باعث فعال شدن صنایع و کمک به اشتغال و کاهش پرتفوی خانوارها از نظر تورم کالایی شود. .

وحیدی تصریح کرد: بر اساس فرهنگ در مسائل اجتماعی، مجموعه شهر با پیوند ایجاد می شود، ساختن خانه مانند شهرسازی است و از اهمیت بالایی برخوردار است، شهر دارای فرهنگ و هویت است و هویت شهر باید حفظ و تقویت شود. بنابراین ساخت مسکن در ابعاد اجتماعی و فرهنگی است.

وی ادامه داد: ساخت و ساز مسکن در نهضت ملی در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد و به همین دلیل شخص رئیس جمهور ماهانه جلسه شورای مسکن برگزار می کند و امروز در همه کشورها ساخت مسکن حمایتی، ساخت مسکن در بافت فرسوده، مسکن روستایی و مسکنی که سایر دستگاه‌ها تولید می‌کنند در دستور کار قرار دارد.

وزیر کشور تصریح کرد: بیش از 4 میلیون و 160 هزار مسکن در دستور کار دولت است، تخصیص زمین و اقدامات اجرایی آغاز شده و باید با همت همه به اتمام برسد. حدود 1300 خانه در دستور کار است که 144 خانه امروز افتتاح شد و کار بسیار بزرگی است که بار زیادی را از دوش دولت برمی دارد.

وحیدی تصریح کرد: فعالیت ها و اقدامات دولت سیزدهم باید به گوش مردم برسد، با تلاش و خلاقیت فراوان و زنجیره های مختلفی برای تکمیل یک پروژه شکل می گیرد، بنابراین مردم باید از اقدامات دولت آگاهی داشته باشند. دولت که دولت به دنبال حل مشکلات است و همه نهادها برای حل مشکلات در کنار مردم هستند چرا که مردم همیشه حامی دولت بوده اند و این اهمیت باید به مردم نشان داده شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا