سبک زندگی

شش راه گول‌زدن زوج‌های جوان ایرانی با موتور هوندا

بهترین: چندی پیش ویدئویی از یک زوج جوان در شبکه های اجتماعی دست به دست شد. در این ویدیو یک زوج جوان با دو فرزند توضیح می دهند که چگونه با انتخاب یک زندگی ساده به دور از تجمل به خوشبختی واقعی دست یافته اند. آنها معتقدند برای شاد بودن نیازی به ثروت زیاد یا دارایی های مادی زیاد ندارید، بلکه می توانید با قدردانی از داشته هایتان و لذت بردن از لحظات ساده زندگی به آرامش و رضایت برسید.

در همین راستا روزنامه خراسان مطلبی با عنوان 125 برای خوشبختی هوندا بس است! دکتر نجمه عابدی، روانشناس بالینی از ما خواست در تعریف خود از شادی تجدید نظر کنیم. ما هم خوشحالیم که خانم دکتر در روزهای سخت امروز لایه های پنهان شادی را برای ما آشکار می کند، اما سوالاتی هم از ایشان و تحریریه روزنامه خراسان داریم که در شورای فوق الذکر بیان خواهیم کرد. با ما بمان.

دکتر عابدی می نویسد: سخنان این زوج جوان در دنیای امروزی که بسیاری از مردم درگیر رقابت سریع برای کسب ثروت و موقعیت اجتماعی هستند، ممکن است انگیزه ای برای ما باشد تا در تعریف خود از خوشبختی تجدید نظر کنیم. در حالی که ای کاش این زوج عزیز کلاه ایمنی به سر می‌کردند تا در خطر نباشند، شاید وقت آن رسیده است که از تعقیب مادیات دست بردارند و خوشبختی را از راه‌های ساده‌تر و معنادارتر جستجو کنند.

1. به جای داشتن ها بر روی داشته ها تمرکز کنید

شادی را در چیزهای ساده پیدا کنید. برای خوشبختی به ثروت یا دارایی های مادی زیادی نیاز ندارید. به جای تمرکز بر چیزهایی که ندارید، روی چیزهایی که دارید تمرکز کنید و از لحظات ساده زندگی لذت ببرید.

شش راه برای فریب دادن زوج های جوان ایرانی با موتور هوندا

پاسخ ما: خانم دکتر! برای بدست آوردن موتور هوندا 125 و رسیدن به اوج خوشبختی به حدود 100 میلیون توکن نیاز داریم. آیا پیشنهاد دیگری برای شاد بودن دارید؟

2. به جای مد به دنبال چیزهای مهم باشید

از تجمل گرایی و تماس چشمی خودداری کنید. مقایسه کردن خود با دیگران و تلاش برای داشتن همه چیزهایی که آنها دارند، تنها باعث ایجاد حسادت و رنجش می شود. به جای دنبال کردن روندها، به دنبال چیزهایی باشید که واقعا برای شما مهم هستند.

پاسخ ما: بحث امروز ما قبل از رسیدن به تجمل است. امروزه بسیاری از ما قادر به ارضای بدیهی ترین نیازهای زندگی نیستیم. اینکه مردم ایران در شرایط عادی زندگی کنند کمترین حق طبیعی آنهاست.

3. شکرگزاری شادی می آورد

قدر آنچه را دارید بدانید. به جای تمرکز بر چیزهایی که ندارید، روی چیزهایی که در زندگی دارید تمرکز کنید و برای آن سپاسگزار باشید. سپاسگزار بودن برای نعمت هایی که دارید به شما کمک می کند شادتر و راضی تر شوید. شاید مثل این زوجی که می بینید، چنین ماشینی نداشته باشند، اما از زندگی خود راضی هستند و خوشحال به نظر می رسند.

پاسخ ما: طبیعتا قدردانی جزء جدایی ناپذیر زندگی ماست، اما آیا فکر می کنید در سرزمینی با این حجم از منابع طبیعی نباید زندگی خود را در شرایط ایده آل تری بگذرانیم؟ دکتر لطفا مردم را به سمت رضایت افراطی سوق ندهید!

4. با عزیزانتان وقت بگذرانید

هیچ چیز ارزشمندتر از گذراندن وقت با افرادی که دوستشان دارید نیست. روابط قوی با خانواده و دوستان. یکی یکی از مهم ترین عوامل شادی است. این دقیقاً همان چیزی است که باید توجه شما را در این ویدیوی محبوب جلب کند.

شش راه برای فریب دادن زوج های جوان ایرانی با موتور هوندا

پاسخ ما: بسیاری از عزیزان ما تقریباً این کشور را ترک کرده اند و آنهایی که مانده اند آنقدر در مشکلات مالی خود غرق شده اند که فرصت زندگی و با هم بودن برای آنها تبدیل به یک آرزو شده است. نسخه شما کمی اغراق آمیز نیست؟

5- بهانه های کوچکی برای شاد بودن پیدا کنید

نکته اصلی یک ازدواج سالم و پایدار حفظ آرامش و شادی در روابط شماست. مهم نیست که چه چالش هایی در زندگی ما وجود دارد، باید سعی کنیم شعله شادی و خنده را در زندگی خود متعادل نگه داریم تا زندگی و سلامت روان خود را حفظ کنیم. برخی افراد معیارهای خاصی برای شاد بودن دارند و باید بگوییم که شادی یک. معنای خاص برای هر فرد برخی افراد خوشبختی را در پول و ثروت و برخی دیگر در رسیدن به رویاهای خود می یابند، اما خوشبختی در زندگی با چیزهای کوچک حاصل می شود. فراموش نکنیم که خوشبختی زن یا شوهر با خوشبختی همه افراد خانه برابر است. پس بیاموزیم که شادی همدیگر را انکار نکنیم، حتی اگر یک بهانه کوچک وجود داشته باشد.

پاسخ ما: بیایید برای بهانه کوچکی که می آورید یک مثال ساده بیاوریم. در حال حاضر رفتن به رستوران با کیفیت معمولی برای یک خانواده 4 نفره حداقل یک میلیون تومان هزینه دارد. آیا بهانه کوچکتری دارید؟

6. قدرت مخرب افکار منفی را دست کم نگیرید

این را بدانیم که بدون شک افکار شاد ما را خوشحال می کند و افکار منفی روحیه ما را خراب می کند. بنابراین، قدرت تخریب افکار منفی را دست کم نگیرید. زن یا شوهر باید بدانند که برای خوشبختی خود باید همسری شاد داشته باشند. این یک معادله ساده است. یک لبخند برای رسیدن به این هدف کافی است.

پاسخ ما: اتفاقاً لبخند تا زمانی که واقعی باشد بسیار مؤثر است. هر زن یا مردی به راحتی می تواند بفهمد که لبخند همسرش از ته دل می آید یا صرفا یک عمل مصنوعی است. خودت بهتر میدونی دکتر، نه؟

منبع:برترینها

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا