اخبار روز سینما

شمس لنگرودی: ما می خواستیم دنیا را عوض کنیم، دنیا ما را تغییر داد

پایگاه خبری تحلیلی ریمینو (rimino.ir):

ایرنا: پژوهشگر، خواننده و بازیگر پیشکسوت گفت: احمد پوری به خوبی می داند که می خواستیم دنیا را تغییر دهیم، اما دنیا ما را تغییر داد.

مراسم بزرگداشت محمد شمس لنگرودی شاعر، پژوهشگر، خواننده و بازیگر به بهانه اجرای پروژه نمایشی-موسیقی «و تو سجاف برمی گردی» به همت مدیریت تماشاخانه ملک برگزار شد.

خاطرنشان شد: پس از اجرای این نمایشنامه عماد عامری رئیس هیئت مدیره و امیر سپهار تقی لو مدیر سالن ملک هدایتی اجرای موزیکال را به عنوان ادای احترام به همراه قاب عکس اجرا کردند. توسط محمد شمس لنگرودی در اجرای پروژه «و تو هم برگشتی». به این شاعر و بازیگر سرشناس کشورمان اهدا شد.

احمد پوری، مترجم، نویسنده و ویراستار سرشناس کشورمان که مهمان ویژه این اجرا بود، در مراسم تجلیل از محمد شمس لنگرودی گفت: نمی توان در چند دقیقه از شمس لنگرودی صحبت کرد، زیرا نمی توان در چند دقیقه از شمس لنگرودی صحبت کرد. وقتی بخواهیم از زحمات و کارهای ارزشمند او در حوزه ادبیات صحبت کنیم، زمان زیادی از ما می گیرد که در چارچوب این برنامه نمی گنجد اصلاً شمس لنگرودی را باور دارم. یکی او یکی از محبوب ترین شاعران معاصر ایران است که امشب پس از بازگشت دوباره شعرهایش را می خوانم.

و افزود: شمس لنگرودی یکی او یکی از بهترین و ارزشمندترین شاعران ایران است که آثارش باید در صحنه های جهانی عرضه شود. همه باید قدر کار او را بدانیم که امروز سوگوار هنرمندی هستیم که علاوه بر حضور موثر و درخشانش در عرصه ادبیات، هم خواننده و هم بازیگر خوبی است.

شمس لنگرودی بازیگر مهیار علیزاده در پروژه «و تو هم برگشتی» به عنوان یکی بازیگران اصلی حضور دارند ضمن تشکر از مدیریت تئاتر ملک برای اجرای این بزرگداشت، تصریح کرد: احمد پوری به خوبی می داند که ما می خواستیم دنیا را تغییر دهیم، اما دنیا ما را تغییر داد و چه خوب است که شما حضار . فهیم و گروه امشب با او هستند. به عنوان مجری پروژه «و تو برنگشتی» شاهد اتفاقی بودم که اصلاً در آن شرکت نکردم.

این شاعر و پژوهشگر گفت: هر کاری که تاکنون انجام داده ام از دل خودم بوده است، اما بسیار خوشحالم که این همه با آثارم همدل هستند. این موضوع بزرگترین پاداش من است که همیشه آن را جذاب و جالب می دانم. مخاطبی که با وجود تمام مشکلاتی که همه ما داریم با لطف فراوان به اینجا می آید و نمایش گروه ما را تماشا می کند. اینها برای من مایه غرور و شادی است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا