اخبار روز سینما

شکایت آموزش و پرورش در خصوص سریال افعی تهران + جزئیات

به گزارش پی ام آپ به نقل از فرارو، سریال سریال «آفه تهران». تنبیه دانش آموزان در مدارس بسیار بحث برانگیز شده و واکنش های بسیاری را در پی داشته است. قسمت هشتم افعی تهران با صحنه ای تکان دهنده همراه بود. سکانسی که آرمان بیانی (پیمان معادی) از کتک خوردن ناظم یاد می کند و قصد انتقام دارد.

اکنون مدیر کل حقوق، املاک و حقوقی وزارت معارف ملی اعلام کرده است که برای رسیدگی به این اقدام نامناسب و غیراخلاقی فیلمنامه نویس، کارگردان و بازیگران این سریال، شکایت رسمی و شکایت کیفری خواهد شد. وزارت معارف ملی با مراجعه به څارنوالی و دوریم خواستار توقف پخش سریال مورد نظر و سیر مراحل قانونی لازم شد.

مدیرکل حقوقی، املاک و کمک های حقوقی وزارت معارف ملی، از شکایت و اخطار رسمی به ریاست حقوقی و قضایی وزارت معارف ملی علیه اشخاص ذینفع اصلی. یکی درباره سریال خانگی اطلاعاتی داد.

امید رضاوند، مدیر کل حقوق، املاک و حقوقی وزارت آموزش و پرورش کشور با اشاره به جایگاه رفیع و رفیع معلم در جامعه گفت: هر چند معلم مهمترین و اساسی ترین رکن جامعه است. نظام آموزشی از نظر نقش و جایگاه در جامعه بی نظیر است و نقش آن در هدایت آینده سازان این جامعه در سال های نه چندان دور غیر قابل انکار است. یکی توهین و توهین هایی از سریال های خانگی به این قشر فرهیخته صورت گرفت و این رفتار ناشایست احساسات عمومی جامعه به ویژه فرهنگیان را جریحه دار کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مدیر کل اداره حقوقی، املاک و حراست قضایی کشور با تاکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش کشور اولین مدافع حقوق معلمان است، گفت: این وزارتخانه به عنوان اولین مدافع حقوق معلمان به شمار می رود. یکی یکی از وظایف دفاتر حقوقی و واحدهای زیرمجموعه در سراسر کشور کمک حقوقی به جامعه یک میلیونی فرهنگیان است. از دادسرای عمومی و دوریم درخواست شد سریال مورد بحث روی آنتن برود و پخش آن متوقف شود. اقدام قانونی لازم

فرهنگیان خواستار برخورد با کسانی هستند که در سریال افعی تهران به معلمان توهین می کنند

پس از انتشار قسمتی از سریال شبکه خانگی که سال ها پیش نشان دهنده رفتار تحقیرآمیز یک دانش آموز با معلمش در فضای مجازی بود، برخی تشکل های معلمان استان یزد نامه ای سرگشاده به مدیرکل فرهنگی و گردشگری استان نوشتند. آنها با پیروی از ارشاد اسلامی یزد خواستار برخورد قانونی شدند.

در این مطلب آمده است: با توجه به ساخت و پخش سریالی که در آن جایگاه شریف معلم به صورت نامناسب و مضحک تنزل داده شده است، تقاضا داریم هر چه سریعتر موضوع پیگیری و اقدام لازم صورت گیرد. باید با تولید این فیلم برخورد شود و این فیلم از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اقدامات استان برای اطلاع رسانی به جامعه فرهنگی از نتایج اقدام و پیگیری منتشر شود.

رونوشتی از این نامه برای احضار و پیگیری به عنوان دادستان به رئیس کل دادگستری استان یزد ارسال شد.

این نامه به امضای شورای هماهنگی تشکل های فرهنگیان استان یزد، کانون ایثارگران فرهنگیان استان، کانون معارف اسلامی، جامعه فرهنگیان اسلامی یزد، جامعه فرهنگیان جوان، مرکز آموزش و پرورش رسیده است. شانا اتاق فکر فرهنگیان حزب موتلفه مرکز فرهنگیان یزد و فرهنگیان بسیج استان یزد است.

آرمان بیانی (با بازی پیمان معادی) در مجموعه تلویزیونی «عفیی تهران» پس از سال ها در محل تصویربرداری با مدیر مدرسه آشنا می شود. ناظمی که مدعی است با وجود گذشت سالها خاطرات ضرب و شتم از خاطراتش پاک نشده است، حالا این دیدار را فرصتی برای انتقام می داند.

در این فیلم آرمان بیانی (پمان معادی) آنچه در دلش می گذرد را به مدیر مدرسه راهنمایی (آقای شکوهی) می گوید، در حالی که شکوهی اعتراف می کند که هیچ دانش آموزی را در زندگی حرفه ای خود تنبیه بدنی نکرده است و در پایان سکانس رویایی آرمان او معلم دوران کودکی خود را برای تنبیه از ماشین در کنار بزرگراه بیرون می کشد.

سکانس جنجالی سریال «آفه تهران» درباره تنبیهات دانش آموزان

سریال افعی تهرانی درباره تنبیه دانش آموزان در مدارس کاملا جنجالی شد و واکنش های زیادی را به همراه داشت. سریال افعی تهران به کارگردانی سامان مقدم و نویسندگی پیمان معادی و پویا مهدوی زاده در حال پخش است. اسفند ماه 1402 در شبکه نمایش خانگی آغاز شد.

قسمت هشتم افعی تهران با سکانسی جنجالی همراه شد. شخصیت آرمان بیانی با بازی پیمان معادی پس از سال ها به طور اتفاقی با مدیر مدرسه آشنا می شود. ناظم که خاطرات کتک هایش را حتی بعد از گذشت سال ها از ذهن آرمان پاک نمی کند، حالا این دیدار را فرصتی برای انتقام می داند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا