اخبار روز سینما

طرز تهیه بادمجان با مرغ


به گزارش مگتو وقتی می خواهید یک غذای فوری و در عین حال خوشمزه تهیه کنید، همیشه غذاها بهترین گزینه هستند. این غذای خوشمزه با بادمجان و مرغ یکی یکی از بهترین گزینه هاست. برای شیرین کردن این غذا می توانید از آب پرتقال یا لیموترش استفاده کنید و به دلخواه آن را با نان تازه و سبزیجات یا ترشی میل کنید. این غذای خوشمزه به روش های مختلفی تهیه می شود و می توانید به دلخواه از سبزیجات مختلف استفاده کنید.

فهرست

2 عدد بادمجان

1 عدد پیاز

سینه مرغ 1 عدد

6 عدد قارچ

آب لیمو به میزان لازم

رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری

2 عدد گوجه فرنگی

نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، زردچوبه به میزان دلخواه

مرحله اول: آماده کردن بادمجان

بادمجان ها را پوست بگیرید و به دلخواه به مکعب های کوچک یا بزرگ برش دهید و در مخلوط آب و نمک قرار دهید و بگذارید 20 دقیقه بماند سپس آبکشی کرده و بشویید و خشک کنید. در کمی روغن سرخ کنید تا نرم و طلایی شود و کنار بگذارید.

مرحله دوم: مرغ را سرخ کنید

سپس سینه مرغ را از استخوان پاک کرده و به صورت مکعبی برش دهید. پیاز را پس از پوست کندن، ریز خرد کرده و کمی تفت می دهیم، روغن و زردچوبه را به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک شود و حالا مرغ خرد شده را به مواد مشخص شده اضافه می کنیم.

مرحله سوم: قارچ را اضافه کنید

سپس باید مرغ را تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند، سپس قارچ های شسته و خلال شده را با ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو اضافه کنید تا قارچ ها تیره نشوند و تفت دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله چهارم: تهیه خوراک بادمجان و مرغ

سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید تا خامی رب گوجه فرنگی به دست آید، سپس گوجه فرنگی رنده شده یا پوره شده را اضافه کنید و در آخر بادمجان های سرخ شده را اضافه کنید و با مواد دیگر مخلوط کنید تا یکدست شود و سپس تازه سرو کنید. نان


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا