اخبار روز

طلا و سکه گران شد


به گزارش مانی بان، در آخرین روز معاملات طلا و سکه در هفته جاری قیمت ها اندکی افزایش یافت. با روند صعودی نرخ ارز، قیمت طلا و ارز نیز نسبت به روز چهارشنبه افزایش یافت.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با خبرنگار آنلاین درباره آخرین وضعیت بازار سکه و طلا گفت: با وجود کاهش 10 دلاری هر اونس طلا، قیمت طلا و ارز افزایش یافت. در آخرین روز کاری هفته که عمدتا ناشی از نوسانات نرخ ارز بوده است.

وی افزود: هر گرم طلای 18 عیار با 38 هزار تومان افزایش به 3 میلیون و 834 هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 500 هزار تومان افزایش 44 میلیون و 800 هزار تومان شد، همچنین سکه تمام طرح قدیم نیز با 800 هزار تومان افزایش به 41 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه حباب پولی به 7 میلیون و 300 هزار تومان رسید، اظهار کرد: در حال حاضر حباب پولی به 7 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است. و افزود: نیم سکه 300 هزار تومان با 26 میلیون و 300 هزار تومان افزایش، ربع سکه 450 هزار تومان و 16 میلیون و 300 هزار تومان، سکه یک گرمی بانک مرکزی با 100 هزار تومان افزایش 7 تومان شد. میلیون و 500 هزار تومان.

بصرافشان با تاکید بر اینکه بازار هیچ التهابی ندارد؛ وی گفت: معاملات عادی است اما نوسانات بازار ارز باعث افزایش قیمت شده است که امیدواریم در روزهای آینده شرایط بازار بهتر شود.

وی با بیان اینکه در مورد مزایده های بانک مرکزی، مزایده ها تاثیر قابل توجهی در کاهش قیمت ها در بازار نداشته است، گفت: اگر فاصله قیمت ارزهای حراج بیشتر از بازار داخلی باشد، نقش مهمی در تثبیت و کاهش قیمت خواهد داشت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز در پیش بینی خود درباره آینده بازار طلا اظهار داشت: به نظر می رسد در دو هفته اخیر و پس از بازگشایی بازارها، قیمت طلا با افزایش نسبی مواجه شده است. در چند روز آینده به نظر نمی رسد که نوسان صعودی یا نزولی داشته باشیم.» ثبات قیمت فعلی در طول زمان شکل می گیرد، بنابراین بازار ممکن است بین 1-3٪ نوسان داشته باشد که طبیعی است.

بذرافشان افزود: اگر اتفاق خاصی در بازارهای جهانی رخ ندهد و بازار ارز توسط بانک مرکزی مدیریت شود، به نظر می رسد با توجه به بحران و رکود بازار، امکان افزایش بیشتر قیمت ها وجود نداشته باشد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا