اخبار روز

فروش خودرو به قیمت کارخانه از فردا آغاز می شود!/جزئیات

هنگام نزدیک شدن به زمان شروع مرحله سوم طرح یکپارچه معاون وزیر صنعت، اعلام شده است که فروش خودروهای داخلی و واگذاری آنها به شرکت‌های خودروساز، تنها از طریق ثبت در سامانه انجام خواهد شد.

به گزارش پی ام آپ به نقل از ایسنا، در حالی که تا هفته های اخیر وزارت حراست و شورای رقابت بر تداوم عرضه خودروهای داخلی از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو تاکید و اعلام کرده بود که پس از تعیین تکلیف ظرفیت های خالی خودروها در چارچوب نشست معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره حذف سامانه یکپارچه اعلام شد: در مرحله دوم تامین و برنامه ریزی و عرضه در مرحله سوم آغاز می شود.

طبق اعلام منوچهر منطقی، با توجه به افزایش تیراژ خودرو و همچنین واردات خودروهای فرسوده که در دستور کار قرار گرفته و انجام خواهد شد، به تدریج بازار به حالت اشباع نزدیک می شود. به همین دلیل تصمیم گرفته شده است که از این پس تکمیل مجدد مستقیماً در اختیار خود خودروسازان قرار گیرد.

معاون حمل و نقل وزارت حمل و نقل صمت گفت: خودروسازان محصولات خود را به صورت مستقیم و مستقل عرضه می کنند اما در همان سامانه یکپارچه ثبت نام می کنند.

شایعات حاکی از آن است که اولین عرضه از فردا (شنبه 8 مهرماه) انجام می شود.

من باید بگویم؛ در مهرماه سال گذشته این اقدام مجدداً انجام شد و سیستم یکپارچه خودرو «با روش قرعه کشی/برنده یا نه» به دلیل افزایش تولید و عرضه خودروسازان دیگر موضوعیت خود را از دست داد و مقرر شد در در قالب سامانه، نباید به صورت یکپارچه انجام شود و شرکت های خودروسازی نسبت به عرضه محصولات از طریق سایت های فروش خود اقدام کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا