اخبار روز

فعالیت های دریایی در دریای خزر ممنوع شده است

هواشناسی مازندران سطح هشدار زرد اعلام کرد. هرگونه فعالیت دریایی در آبهای ساحلی این استان از امروز (دوشنبه) تا اواخر وقت فردا ناامن است.

به گزارش ایرنا، کارشناس هواشناسی مازندران اعلام کرد: با توجه به جریان هوای شمالی و عبور موج از سطح میانی جو، دریای خزر مواج و موجب وزش باد شدید و ناامن شدن برای فعالیت های دریایی می شود.

هواشناسی مازندران با اعلام اینکه سامانه ناپایدار جوی نواحی ساحلی و فراساحلی را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: حداکثر سرعت وزش باد به 12 متر در ثانیه می رسد و در نواحی ساحلی موجی بین یک تا سه دهم و بیشتر ایجاد می شود. منطقه فراساحلی تا یک و نیم و هشت دهم متر است و برای فعالیت های دریایی مناسب نیست.

خطر غرق شدن کشتی های سبک و تفریحی، آسیب به قفس ها و تورهای ماهیگیری، احتمال غرق شدن شناورهای صیادی کیلکا و اختلال در فعالیت های بندری در حین تخلیه و بارگیری و همچنین اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضه های بندری خطرناک ذکر شد. پیامدهای این سیستم دریایی ناپایدار

این اطلاعیه علاوه بر توصیه به رعایت احتیاطات در فعالیت‌های دریایی در مناطق دریایی و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارات وارده به مناطق مختلف، شامل تردد قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی و ماهیگیری و همچنین صید ماهی می‌شود. باله و ماهی کیلکاس نیز ممنوع است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا