اخبار روز

فوری؛ فروش 12 خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه آغاز شد


به گزارش مانیبان؛ در این مرحله متقاضیان می توانند از بین محصولات درج شده در زیر اولویت را انتخاب کنند. لازم به ذکر است در این مرحله ثبت نام جدیدی انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه فقط برای ثبت نام کنندگان مرحله اول است که اسفند آنها در ماه 1401 حساب شما را مسدود کرده اند.

الف- خودروهای با قیمت ثابت در مبادی ورودی:

تبصره 1 – قیمت فاکتور اعلامی قیمت در مبادی ورودی است و هزینه ها و هزینه های قانونی پس از ارسال از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شماره گذاری، اسقاط خودروهای فرسوده، کرایه حمل و نقل و … در هنگام صدور فاکتور قطعی تعیین می شود. . قیمت ها و تاییدیه ها اضافه خواهد شد. واردکنندگان می توانند پس از تماس اولیه و پس از دریافت 50 درصد قیمت علی الحساب با متقاضی قرارداد منعقد کنند.

تبصره 2: قیمت نهایی خودروهای مذکور پس از ارائه کلیه اسناد و مدارک مثبته و بر اساس آخرین قوانین و مقررات تعیین و در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره 3 – عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر تا 5 روز پس از فراخوان لغو طرح تلقی شده و متقاضی از سامانه اولویت خودروهای وارداتی حذف خواهد شد.

تبصره 4 – کلیه شرکت های وارداتی باید در خصوص تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان مطابق آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو اقدام کنند.

تبصره 5: تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت نام قبلی متقاضی و اولویت انتخاب خودرو انجام می شود.

تبصره 6 – آن دسته از ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی که در مراحل قبلی اقدام به انتخاب خودرو کرده اند و گزینه عدم تخصیص را در پورتال خود مشاهده می کنند، در این مرحله نسبت به خودروهای ارائه شده در جداول قبلی، باید نسبت به انتخاب خودروی جدید اقدام کنند.

تبصره 7 – بر اساس ماده 19 آیین نامه اجرایی ماده 14 قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه، اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح در اختیار نهادهای ذیربط قرار خواهد گرفت.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا