اخبار روز

فوری/ بخشنامه جدیدی برای طلافروشان صادر شد.


به گزارش مانیبان؛ مهر وی در گزارشی نوشت: علیرضا شاه میرزایی معاون وزیر بازرگانی و خدمات در بخشنامه ای ضمن اشاره به ارائه تسهیلات جدید برای ثبت معاملات طلا در سامانه جامع معاملات یا سامانه مودیان، تاکید کرد: مالیات بر سرمایه. سود برای واحدهای طلا و همچنین ثبت مانده اولیه در سامانه اعمال نخواهد شد. تجارت مربوط به اموال شخصی یا سرمایه ای که مشمول تولید و فروش نباشد مشمول این نامه نخواهد بود. پس از جلسه دیروز در اتاق اصناف ایران با حضور روسای اتحادیه های طلای مراکز استان ها و هماهنگی با نهادهای ذیربط در جلسه دیروز با حضور معاون وزیر، موارد زیر اعلام می شود: همانطور که قبلا از سوی مسئولان مربوطه وزارت نظام جامع بازرگانی و سازمان امور مالیاتی (سامانه مودیان) اعلام شده بود، اتصال دو سامانه و هرگونه اطلاعاتی که در یکی از یک سیستم ثبت می شود و به سیستم دیگری منتقل می شود.

2- در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه یا CGT یا مالیات مشاغل اگرچه هنوز به تصویب شورای نگهبان نرسیده و به قانون تبدیل نشده است، لازم به اطلاع است که طبق متن مصوب مجلس، این مالیات مشمول این مالیات نمی باشد. به اتحادیه ها و با توجه به نگرانی های ایجاد شده در مردم به عنوان مددجویان اصناف، همچنین شایان ذکر است که در متن مصوبات، علاوه بر معافیت تا سقف 150 گرم برای هرگونه فروش طلا به واحدهای صنفی که توسط این واحدها در سامانه مالیاتی ثبت می شود، معافیت کامل از هرگونه مالیات بر عایدی سرمایه تلقی می شود و بنابراین در صورت اطلاع رسانی صحیح، مردم نه تنها هیچ نگرانی نخواهند داشت، بلکه مشتاق ثبت اطلاعات برای بهره مندی از معافیت مالیاتی خواهند بود. .

3- همانطور که بارها سران اتحادیه ها و اتاق های طلا اعلام کرده اند برای اجرای قانون و مبارزه با قاچاق و پولشویی با همه دستگاه ها موافق و همکاری می کنند و نه تنها هیچ تفاوتی بین تجارت طلا و سایر صنوف وجود ندارد. ، اما با توجه به ویژگی های خاص این تجارت در اجرای قوانین فوق الذکر پیشگام است.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا