اخبار روز سینما

قاتل داریوش مهرجویی یکی از این 7 نفر است

داریوش مهرجویی و همسرش وحیدا محمدی فر در ویلای شخصی خود در کرج به قتل رسیدند. چندی پیش همسر داریوش مهرجویی گزارش داد که فردی او را با چاقو تهدید کرده و درخواست کمک کرده است. داریوش مهرجویی از کارگردانان بزرگ سینمای ایران بود. داریوش مهرجویی سال ها با فریار جواهریان زندگی کرد و پس از جدایی از او با وحیدا محمدی فر نویسنده ازدواج کرد و در نهایت هر دو با هم به قتل رسیدند. داریوش مهرجویی او فیلم های ماندگاری مانند هامون و قنطورس ساخته است.

سخنگوی پلیس همچنین اعلام کرد که تعداد دستگیرشدگان قتل داریوش مهرجویی و همسرش به 7 نفر رسیده و دستگیری عاملان اصلی قتل قریب الوقوع است.

پلیس در تحقیقات گسترده خود به اطلاعاتی دست یافت که آنها را با عاملان قتل داریوش مهرجویی و همسرش نزدیکتر کرد.

به گزارش سایت جنایی، تیم ویژه ای از کارآگاهان زبده از تهران و کرج در حال بررسی پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیدا محمدی فر هستند و دادستان کل کشور نیز بر این پرونده نظارت دارد. همچنین تیمی از کارشناسان نخبه از ساعات اولیه با دستور دادستان کل کشور در کرج مستقر شدند. این تیم به سرنخ‌های مهم جدیدی دست یافته است که آنها را به حل معمای این جنایت امیدوار کرده است.

اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که خطوط تلفن همراه در منطقه شناسایی شده و سگ های پلیس ردی از خون پیدا کرده و کارآگاهان را به سرنخ های مهمی سوق داده اند. همزمان دوربین های مداربسته ای که از باغ همسایه به پلیس رسیده است نیز در دست بررسی است.

در همین حال سخنگوی نیروی انتظامی همچنین اعلام کرد که تعداد دستگیرشدگان قتل داریوش مهرجویی و همسرش به 7 نفر رسیده و دستگیری عاملان اصلی قتل قریب الوقوع است.

وضعیت خانه داریوش مهرجویی

در حال حاضر منزل داریوش مهرجویی توسط مراجع قضایی پلمب شده و هیچ فردی بدون مجوز قضایی نمی تواند وارد آن شود. ضمناً تمامی علائم و آثار به جا مانده در محل جمع آوری شده است. وضعیت شهرک کاملاً محافظت شده است و هیچکس به جز ساکنان و کسانی که مجوز مقامات قضایی دارند اجازه ورود ندارد.

گفته می شود خانواده داریوش مهرجویی نیز در شوک جدی به سر می برند. دختر کوچک آنها مونا که اجساد پدر و مادرش را کشف کرد بسیار شوکه شده و در وضعیت روحی بسیار بدی قرار دارد. حال دیگر فرزندان مهرجویی خوب نیست و به گفته وکیل خانواده در شوک به سر می برند.

وصیت نامه داریوش مهرجویی

بر اساس شنیده های گزارشگر جنایی، داریوش مهرجویی وصیت نامه ای دارد که به یکی از معتمدان خود سپرده است و این موضوع به خانواده مهرجویی گزارش شده است.

جزئیات بازجویی از 7 مظنون

در این پرونده از 7 متهم بازجویی شده و به گفته پلیس اطلاعات مهمی از آنها به دست آمده است. یکی از این مظنونان فردی است که در غیاب داریوش مهرجویی و خانواده اش به باغ خود رسیدگی می کرد و خانواده مهرجویی با وی اختلاف داشتند.

تصمیم برای مهاجرت به تهران

داریوش مهرجویی به همراه همسر و دخترش در باغی در زیبادشت زندگی می کردند که قتل در آنجا اتفاق افتاد. به گفته یکی از نزدیکان داریوش مهرجویی، آنها از وکیل خود خواسته بودند تا برای آنها خانه ای در تهران اجاره کند و قرار بود این هفته این اتفاق بیفتد، اما متاسفانه دو روز بعد از این تصمیم کشته شدند.

همسر داریوش مهرجویی مرگ او را پیش بینی کرده بود!

آخرین صدای وحیده محمدی فر همسر شادروان داریوش مهرجویی که توسط یکی از نزدیکان وی منتشر شد.

او در این پیام صوتی می گوید: ماه عجیبی است، همه بحران دارند، هم فردی و هم اجتماعی، باید از خودمان محافظت کنیم.

داریوش مهرجویی و همسرش چگونه به قتل رسیدند؟

پلیس با تکذیب خبر سر بریدن داریوش مهرجویی به تشریح چگونگی کشته شدن وی پرداخت.

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا روز یکشنبه در رابطه با قتل داریوش مهرجویی و همسرش ضمن تسلیت این ضایعه بزرگ و فقدان هنرمند پیشکسوت به جامعه هنری کشور گفت: پلیس به زودی عاملان این اقدام وحشیانه را دستگیر و تحویل دستگاه قضایی خواهد داد.»

اقدامات فنی اولیه در حال انجام است و کارآگاهان برای بررسی سناریوهای احتمالی در صحنه حضور دارند.

به گفته پلیس این حادثه در ساعات پایانی شنبه شب (22) رخ داد مهر) با تماس با پلیس 110 مطلع شد که با حضور ماموران در محل مشاهده شد که داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی خود واقع در زیبادشت مشکین آباد به قتل رسیده اند.

این ماجرا توسط دختر متوفی مهرجویی به پلیس گزارش شد. تیم های تخصصی پلیس در محل حاضر شدند و تحقیقات خود را آغاز کردند.

این حادثه به دلیل نامعلومی توسط فرد یا افرادی ناشناس رخ داده و انگیزه قتل هنوز مشخص نیست اما شواهد حاکی از آن است که قتل به دلیل جراحات ناشی از سلاح های تیز انجام شده است.

داریوش مهرجویی متولد 1318 و یکی از کارگردانان مشهور سینمای ایران است که فیلم های معروفی چون هامون، دایره مینا، گاو، اجاره نشین ها، سارا، پری، لیلا، مهمان مامان و سنتوری را ساخته است.

داریوش مهرجویی

آیا قاتل داریوش مهرجویی افغان بود؟

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: نقش اتباع غیرایرانی در قتل مهرجویی و همسرش که شب گذشته در ویلای خود در حوالی کرج به قتل رسیدند مشخص نیست و این ادعا ثابت نشده است. تایید شده. .

سیروس دهقان شیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قاتل یا قاتلان این حادثه هنوز شناسایی نشده اند و تحقیقات پلیسی با جدیت آغاز شده است.

وی گفت: نتیجه رسیدگی به این قتل در اسرع وقت به اطلاع مردم خواهد رسید.

عاشقانه داریوش مهرجویی و وحیدا محمدی فر

ویدئویی از زندگی عاشقانه داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر در فضای مجازی بازنشر شده است که احساسات بسیاری را جریحه دار کرده است.

داریوش مهرجویی و همسرش دو شب پیش در ویلای شخصی خود در فردیس کرج به قتل رسیدند.

همسر اول داریوش مهرجویی که بود؟

فریار جواهریان همسر اول مرحوم داریوش مهرجویی قبل از وحیده محمدی فر اهل مشهد، بزرگ شده فرانسه و تحصیل در آمریکا است.

خانم جواهریان در دانشگاه‌های تگزاس، ام‌آی‌تی و هاروارد تحصیل کرد و بعداً شرکت مهندسین مشاور گاما را تأسیس کرد که امروزه به طراحی موزه‌ها و باغ‌های ایران معروف است.

وی هنوز نسبت به درگذشت داریوش مهرجویی واکنشی نشان نداده است.

عکس دو نفره داریوش مهرجویی با

او برای 10 فیلم از آثار مهرجویی (از مستاجران تا درخت گلابی) صحنه طراحی کرده است.

جواهریان مقالات متعددی در نشریات ایرانی و خارجی به چاپ رسانده و همچنین سخنرانی های متعددی در دانشگاه های آکسفورد و کمبریج داشته است.

در سال 2012، او همچنین عضو هیئت داوران جایزه معمار آقاخان بود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا