اخبار روز سینما

قوانین اسکار تغییر می کند + جزئیات

به گزارش پی ام آپ، به گزارش ایسنا، آکادمی اسکار قوانین جدیدی را برای فصل آینده این جوایز اعلام کرده است که بر فیلم های در رده های بهترین فیلم بین المللی، انیمیشن، موسیقی متن و فیلمنامه تاثیر می گذارد.

بر اساس قوانین جدید آکادمی، انیمیشن های بلندی که از سوی کشورها در بخش بهترین فیلم بین المللی نامزد شده اند، در صورت احراز شرایط، فرصت رقابت در بخش بهترین انیمیشن بلند را خواهند داشت.

علاوه بر این، تاریخ اکران فیلم هایی که در بخش بهترین فیلم بین المللی در اسکار 2025 شرکت خواهند کرد، 1 نوامبر 2023 (10) است. آبان 1402) تا 30 سپتامبر 2024 (10 دی 1403) و برای واجد شرایط بودن، فیلم‌ها باید در این دوره زمانی در کشور مبدا به نمایش درآیند.

در بخش موسیقی متن، فهرست نامزدهای اولیه اسکار از 15 نفر به 20 نفر افزایش می یابد و هر سه آهنگساز در صورت مشارکت کامل در موسیقی، مجاز به دریافت تندیس های جداگانه خواهند بود.

در دسته بندی فیلمنامه، آکادمی اکنون از شرکت کنندگان می خواهد که فیلمنامه نهایی را ارسال کنند.

با فرا رسیدن فصل اسکار 97 تغییراتی در جوایز Governors ایجاد شد. جایزه یادبود ایروینگ جی. جایزه تالبرگ که به تهیه‌کننده خلاقی که آثارش نمونه‌ای از بالاترین کیفیت تولید فیلم است، داده می‌شود، اکنون به تندیس اسکار تبدیل شده است.

تعریف جایزه بشردوستانه ژان هرشولت نیز اصلاح شده است تا طیف وسیع تری از تلاش های بشردوستانه را در بر گیرد و به فردی در صنعت فیلم اعطا می شود که تلاش های بشردوستانه به بهبود رفاه انسان و از بین بردن نابرابری ها کمک کرده است.

نام دو جایزه ویژه ای که در جوایز آکادمی فنی اهدا می شود نیز تغییر کرده است: جایزه یک عمر دستاورد گوردون ای ساویر و جایزه جان ای. بونر برای خدمات علمی و فنی.

برای اینکه فیلم‌های بلند واجد شرایط جوایز اسکار شوند، این آثار باید بین ۱ ژانویه ۲۰۲۴ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۴ در سینماها اکران شوند. نمایش‌های درایو-این دیگر ابزاری برای نمایش نخواهد بود و منطقه دالاس-فورت ورث به شش مکان اکران فیلم‌ها از جمله لس آنجلس، نیویورک، منطقه خلیج سانفرانسیسکو، شیکاگو، ایلینویز و آتلانتا (گرجستان) می‌پیوندد. . شرایط لازم برای واجد شرایط بودن برای اکران در سینما

زمانی که یک فیلم برای اولین بار برای حداقل یک هفته نمایش داده می شود یکی در ایالات متحده، فیلم‌هایی از شش منطقه فهرست‌شده در بالا نیز باید استانداردهای نمایش خاصی را داشته باشند تا در رده بهترین فیلم بلند واجد شرایط شوند.

نود و هفتمین دوره جوایز اسکار در تاریخ 2 مارس 2025 (11 اسفند) ویرایش می شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا