اخبار روز

قیمت بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار متفاوت است.


به گزارش ریمینو به نقل از تسنیم، سیدکمال هادیان فر از برگزاری جلسه افزایش قیمت بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار خبر داد و اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل هوایی مسافر با نابرابری جدی در ناوگان مواجه هستیم. و برای توسعه ناوگان باید از منابع دولتی یا انرژی استفاده کنیم.» از بخش خصوصی استفاده کنید

وی افزود: برای منابع دولتی نیاز به اعتبارات ویژه داریم و برای استفاده از توان بخش خصوصی باید هزینه-درآمدی یعنی قیمت بلیت را نیز بازنگری کنیم.

وی بیان کرد: در این راستا جلسات زیادی با انجمن ها و اتحادیه ها برگزار و جمع بندی های لازم صورت گرفته است. در جلسه گذشته گزارش اصلاحات را به معاون رئیس جمهور ارائه کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این اصلاحات به گونه ای است که مردم تحت فشار زیادی قرار نگیرند و در عین حال زیان بنگاه ها به حداقل برسد.

هادیان فر از برگزاری جلسه ای با انجمن راه آهن خبر داد و گفت: بلیت برخی قطارهای حومه ای تهران 3 تا 4 هزار تومان است و در صحبتی که با مردم داشتم می گویند بلیت قطار خیلی ارزان است.

وی با تاکید بر اینکه لازم است در این زمینه اصلاحات صورت گیرد، افزود: شورای عالی حمل و نقل مرجع تصمیم گیری در مورد قیمت ها است. البته به دلایل اقتصادی مرکز تنظیم بازار باید اصلاحات قیمت را تایید و ابلاغ کند.

وی همچنین به برنامه توسعه ناوگان اتوبوسرانی اشاره کرد و اظهار داشت: پارسال فقط 6 اتوبوس بین شهری شماره گذاری شد!

وی یادآور شد: برای تامین ارز واردات اتوبوس بین وزارت حراست و بانک مرکزی مشکلاتی وجود داشته و هنوز نتیجه ای نگرفته ایم.

وی افزود: با تامین 150 میلیون دلار ارز، شرایط برای واردات 1800 دستگاه اتوبوس کمتر از 5 سال فراهم می شود که بتوانیم برای اربعین امسال از آنها استفاده کنیم.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا