اخبار روز

لحظه دقیق واریز یارانه جدید دولت مشخص شد


به گزارش مانیبان به نقل از مگتو، دومین ماه از اجرای طرح کاتالوگ الکترونیک (فجرانه) در راستای افزایش دو برابری حمایت از سبد غذایی خانوارها از دهک اول تا هفتم درآمدی 18. اسفند ماه شروع می شود.

در این رژیم خانوارهای دهک اول تا هفتم برای خرید 11 کالا از اعتبار 220 هزار تومانی برخوردار می شوند. دومین ماه این طرح ملی مصادف با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و آغاز عید نوروز از هجدهم است. اسفند در سال 1402 و تا 17 آغاز شد فروردین 1403 ادامه خواهد داشت.

در بیانیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمده است: «طرح فجرانه» سبدی 11 قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی‌ها و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (طبق نظر وزارت بهداشت) است. موسسه تغذیه ایران) با قیمت های سال 1401. و مابه التفاوت قیمت سبد کالا بر اساس سال 1401 با قیمت فعلی (1402) از یارانه جدید دولت به دست می آید، بنابراین قیمت روز سبد کالا 743750 تومان است. متشکل از 11 قلم 1401 به مبلغ 300/523 تومان از جیب خودتان و مابه التفاوت تا قیمت روز به مبلغ 450/220 تومان با اعتبار جدید دولت پوشش داده می شود.

بر اساس این اطلاعیه، اعتبار جدید (220 هزار تومان) به یارانه فعلی 300 و 400 هزار تومانی اضافه می شود و خانوارهای مشمول طرح، یارانه نقدی ماهانه خود را جداگانه دریافت می کنند. مبلغ حمایت های دولتی به صورت اعتباری به حساب سرپرستان خانوار تعلق می گیرد و در زمان خرید و متناسب با مبلغ خرید مصرف می شود.

خانوار می تواند اقلام طرح را در محدوده محصول و وزن تعریف شده خریداری کند و اعتبار بین گروه های کالایی قابل انتقال نیست. مثلاً با اعتبار برنج نمی توان روغن خرید.

خانوارهای مشمول این طرح بر اساس نیاز خود می توانند ظرف یک ماه اقلام سبد غذایی را خریداری کنند و هیچ تعهدی برای خرید یکجا همه اقلام وجود ندارد.

یازده قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، شکر، تخم مرغ و حبوبات است.

این طرح در قالب شبکه ملی اعتبار و با نمایندگی شرکت مجری طرح (فارا) و همکاری سایر نهادها اجرا می شود.

با توجه به این اطلاعیه موارد زیر باید در نظر گرفته شود:

1- اعتبار جدید (220 هزار تومان) به یارانه فعلی 300 هزار و 400 هزار تومان اضافه می شود و میزان حمایت دولت از 120 هزار تومان (اعتبار تشویقی کالا) به 220 هزار تومان افزایش یافته است.

2- شرط خرید 200 هزار تومانی برای دریافت اعتبارات تشویقی 220 تومانی در این طرح منتفی شد.

3- متقاضیان یارانه باید در نظر داشته باشند که قیمت روز اقلام فوق بر اساس کالای مرجع می باشد و در مورد کالاهای با قیمت بالاتر مابه التفاوت را از حساب فرد پرداخت خواهند کرد.

4- خانوارهای مشمول طرح می توانند با مراجعه به فروشگاه های شرکت کننده در طرح کاتالوگ الکترونیک اقلام اساسی را خریداری کرده و از این حمایت تشویقی بهره مند شوند.

5- متقاضیان برای استفاده از کاتالوگ الکترونیکی می توانند به فروشگاه های شبکه ملی اعتبار (200000 خرده فروشی و فروشگاه های زنجیره ای افق کروش، جانب، رفاه، هفت، اتکا، دلی مارکت، قدم، هایپر فامیلی، والمارت، محسن، مینومارت، ترقی مراجعه کنند. و فروشگاه های اینترنتی) اسنپ مارکت و دیجی کالا) برای خرید اقلام ضروری.

برای شناسایی این فروشگاه‌ها، افراد می‌توانند اپلیکیشن شما را بررسی کنند و فروشگاه‌های اطراف خود را ببینند.

برای تهیه این نرم افزار می توانید به پلتفرم های بازار، MyKat یا shoma.sfara.ir مراجعه کنید. همچنین افراد می توانند لینک نصب این نرم افزار را از طریق کد دستوری #1463*500* دریافت کنند. مرکز تماس با شماره 6369-021 پاسخگوی سوالات و اعتراضات عزیزان می باشد.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا