اخبار روز سینما

لوئیس سوارز اسپانیایی درگذشت!/ عکس

اسطوره فوتبال اسپانیایی و تنها فوتبالیست اسپانیایی برنده توپ طلا، لوئیس سوارز میرامونتس در سن ۸۸ سالگی در میلان درگذشت. این خبر توسط باشگاه اینترمیلان در صفحه مجازی خود تأیید شده است.

این بازیکن اسپانیایی که اولین بازی حرفه ای خود را در دپورتیوو د لاکرونیا انجام داد، هفت فصل را در بارسلونا گذراند، جایی که او 2 لیگ، 2 جام اسپانیا و توپ طلا (1960) را برد و در رای گیری پیروز شد. شید فرانک پوشکاش را شکست داد. او تنها توپ طلای اسپانیایی بود که در اسپانیا متولد شد.

او همچنین بین سال های 1961 تا 1973 در ایتالیا برای اینتر و سمپدوریا بازی کرد. سوارز سه قهرمانی ایتالیا و 2 جام اروپا را با افعی‌ها به دست آورد.

این شخص در سال ۱۹۶۴ به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی اسپانیا، در مسابقات قهرمانی اروپا قهرمانی را کسب کرد. وی در طول فعالیت حرفه‌ای خود، در ۳۲ بازی بین‌المللی به میدان رفت و توانست ۱۳ گل به ثمر برساند. در سال ۱۹۷۳، او از حرفه‌ی فوتبال خداحافظی کرد.

پس از بازنشستگی از فوتبال، لوئیس سوارز میرامونتس به عنوان مربی در تیم‌های مختلفی در ایتالیا فعالیت کرد. وی به عنوان مربی در تیم‌های سمپدوریا، اینتر، کومو و کالیاری به مدیریت تیم‌ها پرداخت.

لوئیس سوارز اسپانیایی درگذشت!/ عکس

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا