سبک زندگی

ماجرای یک قرعه‌کشی که هر ساله ایرانی‌ها در حسرت آن می‌مانند






۱۴۲۱۷۹۴


۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ۰۷:۱۶


بهترین: هجوم ایرانیان به قرعه کشی گرین کارت آمریکا (گریت کارت) در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

این تمایل به مهاجرت قبلاً زمینه علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داشت که به تدریج به حوزه اقتصادی نیز منتقل شده است. جامعه ایرانی یکی این به سخت ترین شرایط اقتصادی و اجتماعی در تاریخ خود تبدیل شده است. همزمانی شرایط سخت اقتصادی ناشی از تحریم ها، تکانه های شدید اقتصادی و نوسانات شدید نرخ ارز و نرخ تورم، همراه با رکود شدید اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری و سایر مسائل و مشکلات اجتماعی، تمایل به مهاجرت را تشدید کرده است. ایران.

در گزارش زیر از شهروندان تهرانی پرسیده می شود: انتخاب آنها بین «بلیت برنده در لاتاری آمریکایی و درآمد 300 میلیون تومانی و با تمام امکانات در ایران» چیست؟ واکنش مردم قابل توجه بود:

جوان دهه هفتادی می گوید: انتخاب من درآمد چند صد میلیونی در ایران است، دلیلش این است که اگر در کشور خودم مرفه هستم، چرا باید بروم؟ ایران با درآمد خوب و شرایط زندگی ایده آل بهترین کشور است.

مرد میانسال اما نظر دیگری دارد و انتخابش قرعه‌کشی است و می‌گوید: «بدون شک قرعه‌کشی، چون رفاه اقتصادی و شرایط اجتماعی مساعد در خارج از ایران بهتر است و حتی اگر خوب هم داشته باشم. درآمدم و از نظر معیشت امن بود، هنوز انگیزه ای برای ماندن نداشتم». چون وضعیت کلی جامعه و مردم کشورم خوب نیست و هموطنانم تحت فشار اقتصادی هستند.

به ملاقات دو دختر جوان رفتیم که با هم دوست بودند اما نظرات متفاوتی داشتند. یکی به آنها می گوید: اگر درآمد و زندگی اقتصادی خوبی داشته باشم، قطعا می مانم و به امید هوای تازه، درد و رنج دوری از خانواده را متحمل نمی شوم. اما از طرفی دوستش که تفاوت سنی زیادی با او ندارد معتقد است: در کشوری که از شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام استفاده می شود، باید زحمت خرید فیلترشکن و اینترنت کند را تحمل کنم. سرعت. انتخاب من بلیط قرعه کشی است.

داستان بخت آزمایی که هر سال ایرانی ها از دست می دهند





برای دسترسی سریع به آخرین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان بهترین اپلیکیشن را نصب کنید.


آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیر! حالا همه با هوش مصنوعی مقاله می نویسند و تحقیق می کنند، لوگو و پوستر طراحی می کنند.

آنها فیلم و تیزر می سازند و … شروع به یادگیری می کنند:





ایمپلنت، ارتودنسی و کامپوزیت دندان.

همراه با تضمین و تضمین کیفیت.

پرداخت اقساطی توسط متخصص مجرب.

ایمپلنت با گارانتی 15 ساله، 5.9 میلیون توکن






منبع:برترینها

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا