دانستنی ها

مثلث تیک تاک مرگ در مورد مراقبت از پوست چه می گوید؟

بر اساس گفته های یک پزشک زیبایی: احتمال مرگ به دلیل دستکاری جوش‌هایی که در ناحیه «مثلث مرگ» قرار دارند خیلی کم است.

اخیراً اصطلاح مثلث مرگ در اپلیکیشن تیک‌تاک توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این عبارت توسط یک تأثیرگذار به نام بروک هایلند استفاده شده و تا زمان نگارش این گزارش 8.9 میلیون بار دیده شده است.

محلاتو در این ویدئو ادعا می کند که پا گذاشتن روی جوش ها و بیرون زدن آنها در این ناحیه می تواند کشنده باشد.

بروک به مقاله ای که در هنگام بیان این ادعا به آن اشاره می کند اشاره می کند: “پاک کردن هر گونه جوش در این ناحیه و اطراف بینی می تواند منجر به عفونت جدی شود که می تواند به سرعت در سراسر بدن پخش شود و باعث مرگ شود.”

او سپس ویدیویی را در تیک‌تاک از دختری به اشتراک می‌گذارد که به گفته او اخیراً کاری مشابه انجام داده و به همین دلیل مرده است. بنابراین، آیا مثلث مرگ واقعا وجود دارد؟

مثلت مرگ یا مثلث خطر روی صورت چیست؟

دکتر زیبایی سابینا هانومان سینگ می گوید: «مثلث خطر ناحیه ای در وسط صورت است که راس آن بین ابروها و دو طرف آن از لبه بینی تا دهان امتداد دارد و سطح مقطع آن بالای لب است. “

وی ادامه داد: در این ناحیه عروقی وجود دارد که در ارتباط مستقیم با مغز هستند، اگر فردی در این ناحیه دچار عفونت شود، خطر بروز عوارض داخل جمجمه ای مانند عفونت و ترومبوز (تشکیل لخته خون) در مغز افزایش می یابد.

با این حال وی تاکید می کند که ناحیه خطرناک فقط به این ناحیه محدود نمی شود، قسمت پایین پیشانی و ناحیه اطراف ابرو نیز ارتباط تنگاتنگی با مغز دارند.

اگر در این ناحیه جوش بترکانیم چه می‌شود؟

دکتر هانومان-سینگ با رد ادعا‌های مطرح شده در تیک‌تاک می‌گوید: با اینکه ترکاندن و دستکاری جوش‌ها در هیچ ناحیه‌ای توصیه نمی‌شود، بعید است که دستکاری آن‌ها در این ناحیه مسئله بزرگی ایجاد کند.

اگر این کار را انجام دهید و با این کار آلوده شوید، در معرض خطر بیشتری برای گسترش عفونت به ساختارهای مغز در آن ناحیه، مانند سینوس‌های جمجمه‌ای هستید که می‌تواند منجر به عواقب خطرناکی شود.»

آیا ترکاندن جوش در مثلث مرگ باعث مرگ می‌شود؟

دکتر. هانومان سینگ می‌گوید احتمال مرگ به دلیل دستکاری جوش‌ها در منطقه بسیار کم است، “اما به دلایلی که در بالا توضیح داده شد، نمی‌توان این احتمال را از نظر تئوری رد کرد.”

او می گوید: «بزرگترین نگرانی من وجود آبسه یا عفونت پوستی در این ناحیه است.

اگر اتفاقی جوشی را در این ناحیه دستکاری کردید باید به دکتر مراجعه کنید؟

هانومان سینگ می گوید: «اگر جوشی در این ناحیه ظاهر شد، از دست زدن به آن یا آرایش کردن خودداری کنید و سعی کنید آن ناحیه را تمیز نگه دارید.

البته باید مراقب علائم عفونت مانند تورم، درد/ حساسیت، تب یا چرک باشید و در صورت مشاهده هر یک از این علائم با پزشک مشورت کنید.

سخن آخر

به دلیل ناآگاهی، آکنه در دوران نوجوانی طبیعی تلقی می شد و خانواده ها برای درمان این عوارض تلاش نمی کردند. البته پزشکان توصیه می کنند که برای پیشگیری از عفونت های احتمالی و باقی ماندن آکنه روی پوست، درمان این عوارض را جدی بگیرید و با پزشک متخصص مشورت کنید.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا