اخبار روز

مجروح بر اثر انفجار مین در خوزستان جعلی

سخنگوی اورژانس 115 خوزستان گفت: بر اثر انفجار مین در منطقه عملیاتی فکه شهرستان شوش یک نفر مجروح شد.

عارف شرهانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه ساعت 9 و 30 دقیقه به مرکز فوریت های پزشکی اعلام شد و نیروهای فوریت های پزشکی برای انجام اقدامات اولیه درمانی و انتقال مصدومان به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این حادثه یک مصدوم داشت، افزود: مصدوم مردی 50 ساله است که با آمبولانس 115 به بیمارستان نظام مافی شوش منتقل شد.

سخنگوی اورژانس 115 خوزستان گفت: این مصدوم که اهل منطقه است در حال شخم زدن زمین کشاورزی خود بود که متاسفانه از ناحیه مچ پا دچار حادثه شد.

وی ادامه داد: بارندگی و رانش زمین در مناطق مرزی باعث جابجایی مین ها می شود. بنابراین سفر در چنین مناطقی مرزنشینان به ویژه کشاورزان را در معرض خطر انفجار مین قرار می دهد.

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان از شهروندان خواست در دوران دفاع مقدس از عبور و مرور از نقاط مرزی و نقاط مین گذاری شده بدون هماهنگی و همراهی افراد آگاه بومی خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، دشمن بعثی در جریان پیشروی خود به داخل خاک ایران تا ساحل غربی رودخانه کرخه پیشروی کرد و برای جلوگیری از حمله رزمندگان اسلام در این مناطق مین گذاری و موانع دیگری را در این مناطق قرار داد.

منطقه غرب کرخه در غرب شهرستان شوش در عملیات فتح المبین از اشغال متجاوزان بعثی آزاد شد.

با گذشت بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی، انفجار مین ها و تجهیزات نظامی مرتبط با آن دوران همچنان در مناطق جنگی از جمله در استان خوزستان تلفات جانی به بار می آورد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا