اخبار روز سینما جهان

محمدحسین لطیفی :تکنیک مهم نیست دل فیلمساز را می‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، محمدحسین لطیفی نویسنده، کارگردان و دبیر اولین جشنواره سینمایی «رضوان» در حاشیه نشست خبری این جشنواره با اشاره به اینکه گستره فیلم های مذهبی همه فیلم های با مضامین را در بر می گیرد. عشق، انسانیت، گذشت، فداکاری و… خبرنگار مهر وی گفت: اگر دینی بودن یک فیلم را از 0 تا 20 درجه بندی کنیم، متوجه فازبندی شدن این رویکرد به فیلم خواهیم شد. کارها به این صورت است.

مهر وی نوشت: این کارگردان با اشاره به اینکه توجه به حضور خدا در فیلم ها راه های مختلفی دارد، گفت: موضوع اصلی و حرف من این است که آیا خدا در فیلم حضور دارد و خدا با آن شخصیت است؟ خدا برای همه معنا دارد، اما این به این معنا نیست که خدا از اول تا آخر در یک فیلم حضور داشته باشد، زیرا لازمه درام این است که مثلاً انسان به حد ذلت و بدبختی برسد، اما شخصیت فیلم در جایی احساس می کند که خداوند او را فراموش نکرده است و این ارتباط به او آرامش می دهد. بنابراین، راه های مختلفی برای پرداخت حضور خداوند وجود دارد.

وی درباره ویژگی های یک عید مذهبی گفت: جشن مذهبی فقط ترویج دین نیست، بلکه در آن دیده می شود. مثلاً در فیلم «سفر سبز» نه کشیش مسیحی آمده بود که حاج رضا را مسیحی کند، نه حاج رضا آمد تا کشیش مسیحی را مسلمان کند. اسلام مهم اینه که نسبت به ادیان دیگه افقی با 2 آموزه متفاوت داریم و باید دقت کنیم که چقدر به هم نزدیکیم. نقاط اختلاف ما کم است پس بهتر است روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم. مثلاً در «از کرخه تا باران» حاتمی کیا سعید در کلیسا نماز می خواند. به نظر من فیلمسازان باید به این موارد توجه کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «قریب» با اشاره به اینکه جشنواره فیلم «رضوان» مورد حمایت خوبی قرار گرفت، گفت: بالاخره در طول سال در کشور جوانانی هستند که در جاهای مختلف فیلم می سازند و ممکن است دیده نشوند. و ممکن است نتوانند خود را نشان دهند. جشنواره فیلم رضوی جای امنی است که بیایند و بدنشان را نشان دهند. اینجا ما به دنبال 100 نمره دادن به تکنیک فیلم ها نیستیم و اول دل فیلمساز را می خریم.

لطیفی در پایان درباره فعالیت های اخیر خود در عرصه کارگردانی سینما یا سریال گفت: قدیمی ها می گفتند نگران صدایش نباش، اما الان زمان مناسبی برای صحبت درباره کار من نیست. .

۲۲۰۵۷

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا