اخبار ورزشی

تحسین حسن خمینی از علی دایی در فضای مجازی بازتاب های گسترده ای داشت.

سید حسن خمینی در حاشیه دیدار اعضای تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در حسینیه جماران در سخنانی از علی دایی تقدیر کرد.

سیدحسن خمینی با یادآوری صحنه های باشکوهی که در تاریخ فوتبال ماندگار است، گفت: بازی علی دایی با دنده شکسته تا پایان بازی ناشی از عرق ملی نسبت به کشور و ملت بود. این روحیه که هرکس تا نهایت توان تلاش کند، یک ویژگی مهم برای کار جمعی است. همه سرباز مردم هستیم و سرباز کسی است که با تمام توان در صحنه باقی بماند.

سید حسن خمینی در سخنانی با توصیه به این‌که «قدر تیم خود را بدانید» گفت: مراقب باشید که انسان ممکن است با یک چرخش کوچک از گردنه بیرون برود. ممکن است ده سال آینده جزو لژیونر‌ها باشید، اما هدف خود را صرفا معطوف به آن نقطه نکنید، چرا که زندگی فراز و فرود‌های زیادی دارد. قبل از شما نیز بازیکنان زیادی بوده اند و بعدا هم خواهند بود؛ چه بخواهیم چه نخواهیم زمان می‌گذرد.

وی با توصیه به توکل به خدا یادآور شد: انسان‌هایی که با خدا رابطه عاطفی برقرار می‌کنند نه با شکست ها، تمام می‌شوند و نه با پیروزی‌ها دچار غرور می‌شوند؛ لذا در هر لحظه رفاقت با خدا را حفظ کنید و هیچ‌گاه مغرور نشوید.

وی با آرزوی زندگی سالم برای بازیکنان تیم نوجوان، بر قطع نشدن ارتباط با خدا مجددا تاکید کرد و سپس گفت: با خود عهد ببندید که با محله و هم‌بازی‌های خود در آنجا ارتباط عاطفی خود را حفظ کنید؛ شما مدیون آن‌ها هستید. خودتان را گم نکنید.

یادگار امام با تاکید بر نقش ورزش در ایجاد امید ملی، به تجربه آرژانتین در این زمینه اشاره کرد و گفت: در شرایطی که عوامل ناامیدی بی شماری وجود دارد، ورزش می تواند نقش مهمی در جهت دهی به امید داشته باشد.

وی درباره صحنه های باشکوه تاریخ فوتبال خاطرنشان کرد: بازی علی دایی با دنده شکسته تا پایان بازی ناشی از عرق ملی نسبت به کشور و ملت بود. این روحیه که هرکس تا نهایت توان تلاش کند، یک ویژگی مهم برای کار جمعی است. همه سرباز مردم هستیم و سرباز کسی است که با تمام توان در صحنه باقی بماند.

وی با تاکید بر نقش همدلی در موفقیت هر تیم، گفت: وظیفه مربی ایجاد همدلی در تیم است; لذا هر بازیکنی که روی نیکمت می‌نشیند هم باید با همان انرژی بازیکن وسط زمین بنشیند. رفاقت خود را تقویت کنید. سرمربی و مربی هم باید در تیم بزرگی کنند. اگر به این رفاقت برسید، موفق می‌شوید.

سید حسن خمینی ادامه داد: اگر این روحیه را تمرین کنید اگر در آینده به تیم بزرگسالان بپیوندید آن را حفظ خواهید کرد. گاهی اوقات افرادی بودند که با وجود اینکه خوب بازی می کردند، به دلیل انحراف دچار مشکل می شدند.

وی با آرزوی موفقیت در بازی‌های اندونزی، خواستار مطالعه و بررسی علل ناکامی‌ها در دوره‌های گذشته شد و استفاده از نوجوانان استان‌های مختلف کشور در تیم را مایه شکوفایی استعداد‌ها در هرکدام از مناطق دانست.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا