سبک زندگی

مردی که چهره دیگران را شیطانی می بیند!/ عکس

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ، بر اساس گزارش دیجیاتو، محققان این مورد را مورد بررسی قرار داده و سعی در درک بهتر این وضعیت و مکانیسمی که اعصاب بینایی با آن چهره افراد آشنا را به طور کلی درک می کنند، داشته اند.

بر اساس مقاله منتشر شده در لنست، عوارض پروسپرمومورفوپسی صورت بیمار که به اختصار (prosopometamorphopsia) یا PMO نامیده می شود، مخدوش و غیر طبیعی است. ویکتور شارا، بیمار PMO، این وضعیت را بد جلوه دادن چهره افراد تعریف می کند. این عارضه بسیار نادر است و تاکنون تنها 75 مورد گزارش شده است. بنابراین، محققان کالج دارتموث در آمریکا به بررسی این مورد خاص پرداختند و سعی کردند به طور دقیق بفهمند که این افراد چگونه چهره دیگران را می بینند.

چگونه بیمار چهره دیگران را در PMO می بیند؟

ویکتور شارا برای اولین بار در سال 2020 متوجه شد که در موقعیت عجیبی قرار گرفته است. او متوجه مردی بد شکل با چهره ای عجیب در آپارتمانش شد. بعدها مشخص شد که این مرد عجیب در واقع هم اتاقی او بوده است. شارا سپس متوجه شد که چهره همه مخدوش و مخدوش شده است. می گوید:

اولین فکرم این بود که در دنیای بدی از خواب بیدار شدم.

ویکتور شارا خاطرنشان کرد که خطوط عمیقی را روی پیشانی، گونه ها و چانه افراد مشاهده کرده است. ضمن اینکه این عارضه فقط در صورت افراد ایجاد می شود و ظاهر اشیا، خانه ها یا ماشین ها طبیعی است. علاوه بر این، حتی اگر چهره افراد غیرعادی بود، شارا می توانست هویت افراد را تشخیص دهد. نکته جالب این است که این چهره های ترسناک فقط در واقعیت وجود دارند و عکس آن شخص کاملا عادی به نظر می رسد.

خوشبختانه، برای اولین بار، محققان توانستند بازنمایی های بصری واقعی از تغییرات صورت ناشی از PMO را ثبت کنند. برای انجام این کار، محققان از چهره یک فرد عکس گرفتند و سپس آن را روی صفحه نمایش با حضور آن فرد به بیمار نشان دادند. به این ترتیب محققان توانستند تفاوت درک این بیمار را با نرم افزار آشکار کنند.

محققان امیدوارند با انجام این تحقیق، آگاهی جامعه علمی را از اختلال PMO افزایش دهند، زیرا این بیماری اغلب به عنوان یک اختلال روانپزشکی یا حتی اسکیزوفرنی به اشتباه تشخیص داده می شود.

۲۲۷۲۲۷

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا