اخبار خودرو

مرسدس بنز G کلاس برقی بهتر از نسخه بنزینی

مرسدس بنز G کلاس برقی بهتر از نسخه بنزینی

مرسدس بنز G580 با فناوری های EQ در مسیر مستقیم سریعتر و در خارج از جاده توانمندتر از همتای بنزینی خود است.

ضرب المثلی هست که می گوید: «خوبی را خراب نکن». و در 45 سال گذشته، G-Wage یک چیز بسیار خوب بوده است. این “جعبه یکپارچه روی چرخ” در طول دهه ها تکامل یافته است، اما همیشه یکسان به نظر می رسد. برای مخاطبان آمریکایی خود، همیشه یک موتور احتراق داخلی بزرگ و قدرتمند داشته است.

مرسدس پتانسیل شکست با افزودن یک پیشرانه الکتریکی به نمادین ترین مدل خود را دارد، به خصوص با توجه به فروش متزلزل EV و عرضه های الکتریکی ضعیف این شرکت (در مقایسه با رقبا و انتظارات) تاکنون. اما پس از مدت کوتاهی آزمایش G کلاس جدید برقی و آفرود، مشخص شد که خریداران آینده جای نگرانی ندارند. در واقع G580 با فناوری EQ (همانطور که از نامش پیداست) تواناترین خودروی همه کاره در رنج G در حال حاضر است.

مرسدس بنز کلاس G برقی بهتر از نسخه بنزینی است
مرسدس بنز G کلاس برقی بهتر از نسخه بنزینی

از بسیاری جهات، J Wagon هیچ تفاوتی با J Wagon های دیگر ندارد. شکل و نسبت ها یکسان است. نمای جلو ممکن است ماسکی شبیه راکون داشته باشد، اما آن چراغ‌های بزرگ و گرد یک ویژگی مشخص است. لاستیک زاپاس در عقب با یک جعبه مربعی برای نگهداری وسایلی مانند کابل های شارژ و آداپتورها جایگزین می شود (اگر بخواهید لاستیک زاپاس را می توانید جمع کنید یا اصلاً نمی توانید داشته باشید). وارد شوید و درها را باز کنید، و آن چفت فلزی آشنا با صدای “کاچانک” آنجاست و در نظر گرفته شده است. از همه نظر تا کنون، G580 یک کلاس G واقعی است.

پس از ورود به کابین، شباهت ها در کل ادامه می یابد. کابین برقی کلاس G، مشترک با مدل‌های بنزینی، دارای داشبورد دو صفحه‌ای، اهرم تعویض دنده بر روی ستون فرمان و پنل کنترل آب و هوای فیزیکی است. در واقع، تنها تفاوت واقعی در مرکز داشبورد است، جایی که سه دکمه دیفرانسیل جایگزین شده است. دکمه مرکزی اکنون برای برد کم استفاده می شود، در حالی که دو دکمه بیرونی دو عملکرد جدید منحصر به فرد G580 را فعال می کنند: G-Turn و G-Steering.

مرسدس بنز کلاس G برقی بهتر از نسخه بنزینی است
مرسدس بنز G کلاس برقی بهتر از نسخه بنزینی

G-Turn نام فانتزی مرسدس برای چرخش مخزن است که در آن چرخ های چپ و راست نسبت به یکدیگر می چرخند و به G-Wagen الکتریکی اجازه می دهند در جای خود بچرخند. اگرچه اعتقاد بر این است که اکثر مالکان از این ویژگی به عنوان یک استراتژی برای مشهور شدن در فضای مجازی استفاده می کنند، اما پتانسیل واقعی در دنیای خارج از جاده را دارد. اگر تا به حال در یک جاده خاکی باریک در میان یک جنگل برفی گیر کرده اید، می دانید که یک G-Turn چقدر می تواند ارزشمند باشد.

G-steer به طور موثری شعاع چرخش G-Class را با کشیدن چرخ داخلی به عقب و سبقت گرفتن از چرخ های بیرونی کاهش می دهد، که برای انجام چرخش های 180 درجه در گردنه های کوهستانی محلی مناسب است.

مرسدس بنز کلاس G برقی بهتر از نسخه بنزینی است
مرسدس بنز G کلاس برقی بهتر از نسخه بنزینی

هر دو شاهکار به لطف پیکربندی موتور G580 امکان پذیر است. چهار موتور الکتریکی وجود دارد، یکی برای هر چرخ از آنجایی که می‌توان آن‌ها را به طور مستقل کنترل کرد، مواردی مانند G-Turn به سادگی فشار دادن یک دکمه روی داشبورد، نگه داشتن پدال روی فرمان و فشار دادن پدال گاز هستند. G-Steer حتی ساده تر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه را فشار دهید تا فعال شود و فرمان را در جهتی که می خواهید بچرخانید. این سیستم تمام کارهای سخت را انجام می دهد و مطمئن می شود که نتایج را بدون دو چرخش پشت فرمان به دست می آورید. این را با کلاس G بنزینی مقایسه کنید.

برتری آفرود G برقی به همین جا ختم نمی شود. با فشار دادن دکمه برد پایین در مرکز داشبورد نه تنها برخی از نرم افزارها در ECU فعال می شوند، بلکه تغییرات مهمی نیز ایجاد می شود. جعبه‌های انتقال دو سرعت واقعی روی هر موتور الکتریکی نصب می‌شوند که به G580 “کنترل سرعت کم” واقعی (دقیقاً همان چیزی که برای استفاده در خارج از جاده می‌خواهید) می‌دهد.

مرسدس بنز G کلاس برقی بهتر از نسخه بنزینی
مرسدس بنز G کلاس برقی بهتر از نسخه بنزینی

برخی ممکن است استدلال کنند که عدم وجود دیفرانسیل واقعی G-Wagen برقی باعث برتری G-Class گازی می شود. G580 با قفل های دیفرانسیل “مجازی” کار می کند که با بردار گشتاور فعال می شوند. مرسدس می‌گوید که می‌تواند گشتاور بین هر محور را در کسری از ثانیه اندازه‌گیری کند تا بدون توجه به زمین زیر چرخ‌ها، از انتقال قدرت ثابت اطمینان حاصل کند. دیفرانسیل های مجازی زمانی که در حالت برد کم قرار دارید به طور خودکار کار می کنند، بنابراین نیازی نیست نگران روشن یا خاموش کردن هر دیفرانسیل بسته به مانع بعدی باشید.

در عمل، اسپردهای مجازی مانند اسپردهای واقعی کار می کنند. برای مقایسه G-Wagen گازی و G الکتریکی، هر دو کامیون عملکرد عالی صخره نوردی را در زمین های واقعاً چالش برانگیز و بارانی ارائه می دهند. و بر خلاف نسخه بنزینی، لازم نیست نگران قفل دیفرانسیل جلو باشید. مسیر به طور خودکار زمین را ارزیابی می کند و مسیرهای دشواری مانند پیمایش در پارکینگ مرکز خرید محلی ایجاد می کند.

این نوع ریل ها به بیش از یک صفحه فلزی استاندارد برای محافظت از باتری نصب شده روی قاب نردبان نیاز دارند. مرسدس می گوید یک پانل زیر بدنه وجود دارد که آن را به عنوان یک “ساندویچ فیبر کربن” توصیف می کند. با توجه یکی به گفته مهندسان، بین دو لایه فیبر کربن یک نوع چوب وجود دارد. این صفحه که توسط 50 بست فولادی به باتری متصل می شود، سفت تر از فولاد یا آلومینیوم است و وزن آن 57 کیلوگرم است (حدود یک سوم یک قطعه فولادی مشابه).

در جاده ها، G580 با فناوری EQ به خوبی G550 بنزینی عمل می کند. فرمان و کنترل بدنه به خوبی متعادل هستند، در حالی که وضعیت رانندگی عمودی و شیشه جلو باعث می شود احساس کنید سلطان جاده هستید. این چهار موتور در مجموع 579 اسب بخار قدرت و 1164 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. در سرعت‌های کمتر از 60 مایل در ساعت، G Electric به اندازه G63 با موتور V-8 سریع است و نیروی رانش بالا را با فشار پدال ارائه می‌کند که همه ما از خودروهای الکتریکی با عملکرد بالا انتظار داریم.

مرسدس بنز کلاس G برقی بهتر از نسخه بنزینی است
مرسدس بنز G کلاس برقی بهتر از نسخه بنزینی

سیستم تعلیق این کامیون حس شناور بودن را در هنگام رانندگی با سرعت بالا ایجاد می کند. G هرگز به نقطه ای نمی رسد که شما احساس راحتی کنید که سریع بروید. با این حال، ما فکر نمی کنیم بسیاری از مالکان G-Wagen برقی خود را به طور مرتب در جاده های کوهستانی سوار کنند.

می توانید G-Class برقی را در سکوت کامل برانید یا می توانید آنچه مرسدس G-Roar می نامد را روشن کنید. این یک نوع اگزوز مجازی است که هنگام شتاب گیری در تمام فضای داخلی کابین پخش می شود. صدای آن شبیه V-8 نیست (مهندسان به طور خاص گفتند که نمی‌خواهند صدای آن شبیه V-8 باشد). در عوض، این یک ترکیب عجیب بین یک موتور چهار خطی و یک سفینه فضایی است. این ویژگی عمدتاً برای دادن حس سرعت به سرنشینان است تا دیوانه خودرو نشوند و به اندازه اگزوز مصنوعی هیوندای که در حال حاضر با Ioniq 5 N ارائه می شود، چشمگیر نیست.

مرسدس بنز کلاس G برقی بهتر از نسخه بنزینی است
مرسدس بنز G کلاس برقی بهتر از نسخه بنزینی

در حالی که مرسدس هنوز قیمت یا محدوده تخمینی خود را منتشر نکرده است، ما می‌توانیم حدس‌های دقیقی داشته باشیم. انتظار می رود G580 با همان قیمت G63 شروع شود که کمی کمتر از 190000 دلار است. و با انجام برخی محاسبات، برد حدود 360 کیلومتر تخمین زده می شود.

این یک تخمین تقریبی است، اما با توجه به وزن و شکل G580، رقم معقولی به نظر می رسد. در حالی که این ممکن است برخی از خریداران را به تعویق بیندازد، اما ما گمان می‌کنیم که اکثر دارندگان بالقوه G-Class EV بیش از یک خودرو در گاراژ خود داشته باشند و سفرهای طولانی مدت را غیرممکن کند. همه چیزهایی که این خریداران واقعاً به آن اهمیت می‌دهند – زیبایی، راحتی و قابلیت بی‌نظیر آفرود – هنوز وجود دارد و در بیشتر موارد، عملکرد بهتری نسبت به نسخه بنزینی دارد.

مرسدس بنز کلاس G برقی بهتر از نسخه بنزینی است
مرسدس بنز G کلاس برقی بهتر از نسخه بنزینی

مزایا: توانمندتر از G550، آرام و راحت، به سرعت G63.

معایب: رانندگی شناور با سرعت بالا، برد خودرو ممکن است برخی از خریداران را بترساند.

رقبا:

هامر برقی جی ام سی

ریون R1S

مدل تسلا

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا