اخبار روز سینما جهان

مستندی نیم‌‎ساعته که ساختش ۱۶ سال زمان برد

گزارش کردن مگتو؛ این 4 مستند در 4 ژانر مختلف مخاطب را با جنبه هایی از جنگ، روابط انسانی، سینما و کشتار و مرگ آشنا می کند که در یک کلام می توان چهار صحنه متفاوت از زندگی را در نظر گرفت.

آنها نباید پیر شوند
کارگردان: پیتر جکسون

سال ساخت: 2018

به گزارش همشهری، این فیلم با استفاده از تصاویر اصلی برگرفته از جنگ جهانی اول که در آرشیو موزه جنگ سلطنتی نگهداری می شود ساخته شده است که اکثر آنها تاکنون دیده نشده اند، همراه با صداهای ضبط شده توسط بی بی سی و مصاحبه IDBWAM. از انگلیسی هایی که در نبرد بودند گرفته شده است. . بیشتر این فیلم‌ها با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مدرن رنگ‌آمیزی و تبدیل شده‌اند و از جلوه‌های صوتی و صداپیشگان برای تاثیرگذاری بیشتر و نزدیک‌تر شدن به تجربه واقعی سربازان در جنگ استفاده شده‌اند. سازندگان فیلم 600 ساعت مصاحبه با 200 جانباز و 100 ساعت فیلم اصلی را برای ساخت فیلم بررسی کردند.

چطور یک سال را اندازه گیری می کنید؟
کارگردان: Jay Rosenblatt

سال ساخت: 2021

این مستند درباره رابطه پدر و دخترش از طریق فیلم های خانگی است. هر سال در روز تولد دخترش، پدر از او فیلم می گیرد و همین سوالات را می پرسد. دختر با تمام زیبایی و مراحل ناخوشایند در میان از یک کودک نوپا به یک زن جوان تبدیل می شود، در حالی که رابطه پدر و دختر با تمام پیچیدگی هایش تکامل می یابد. پدر از 2 سالگی تا 18 سالگی تولد دختر را با دوربین ضبط کرد و از آن مستندی ساخت که بیننده را به فکر کردن به زندگی خودش وادار می کند. ساخت این فیلم نیم ساعته ۱۶ سال طول کشید که نامزد دریافت جایزه بهترین مستند کوتاه در اسکار ۹۵ شد.

مستندی نیم ساعته که ساخت آن 16 سال طول کشید

پادشاه روی صفحه نمایش
کارگردان: دافنه بایویر

سال ساخت: 2022

استیون کینگ پادشاه داستان نویسان است که آثارش به اکران نقره ای سینما رسیده است. حتی کارگردان سخت گیر مثل استنلی کوبریک یکی اقتباس از داستان های کینگ و ساخت فیلم درخشان “درخشش” بر اساس کتاب کینگ به همین نام. با این حال، کینگ هر جا که فرصت داشته باشد از اقتباس کوبریک ابراز نارضایتی کرده است و هیچ گاه خود را در محدودیت نقد بسیار آشکار از فیلم کوبریک قرار نداده است. از سال 1976 بیش از پنجاه کارگردان از آثار این نویسنده اقتباس کرده اند. این مستند به بررسی آثار این کارگردانان، اقتباس ها و منابع آنها می پردازد.

مستندی نیم ساعته که ساخت آن 16 سال طول کشید

Hillside Killer: Devil in Disguise
کارگردان: Alexa Donner

سال ساخت: 2022

اعمال یک فرد همیشه به دنبال یک شخص است. هر چقدر هم که کسی بخواهد از کارهایی که انجام داده و آثار مخربی که بر زندگی دیگران داشته دوری کند و تصور کند که نتیجه اعمالش از او دور می ماند، کسانی هستند که واقعیت را فراموش نمی کنند. «قاتل کنار تپه» درباره قاتل زنجیره ای به نام کنت بیانچی است که فکر نمی کرد به خاطر اعمالش محاکمه شود. فیلم های به جا مانده از ماه های منتهی به دستگیری او در این مستند استفاده شده است که روانشناسی جالبی را نه تنها از ذهن یک قاتل زنجیره ای، بلکه از ذهن فردی که خود را مستحق هر کاری می داند، نشان می دهد. ذهن بسته و دیکتاتوری به او اجازه نمی دهد بفهمد که سرانجام کابوس مجازات به سراغش می آید.

مستندی نیم ساعته که ساخت آن 16 سال طول کشید

۲۲۰

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا