اخبار روز سینما

معرفی اوپنهایمر – فیلم اوپنهایمر

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم: اوپنهایمر

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا

تهیه کنندگان: اما توماس، چارلز روآن، کریستوفر نولان

نویسنده: کریستوفر نولان

کارگردان: کریستوفر نولان

آهنگساز: لودویگ گورانسون

زبان انگلیسی

سال انتشار: 2023

امتیاز (imdb): 8.3

امتیاز (Rotten Tomatoes): 93%

بازیگران: فلورانس پیو، کیلیان مورفی، دیوید کرومهولتز، امیلی بلانت، گری الدمن، رابرت داونی جونیور، جک کواید، مت دیمون، جیمز رمار، کنت برانا و…

داستان فیلم درباره رابرت اوپنهایمر، “پدر بمب اتمی” و دانشمند برجسته آمریکایی است که به خاطر بازی در “پروژه منهتن” که منجر به ساخت اولین سلاح هسته ای در جنگ جهانی دوم شد، شهرت یافت. کیلیان مورفی نقش رابرت اوپنهایمر را بازی می کند.

در فیلم نکات ارزشمندی از جمله نگاه به وقایع جنگ جهانی وجود دارد. در طول جنگ جهانی دوم، ژنرال لزلی گرووز جونیور، فیزیکدان جی رابرت اوپنهایمر را مأمور می کند تا روی پروژه فوق سری منهتن کار کند. اوپنهایمر و گروهی از دانشمندان سال ها صرف طراحی و توسعه بمب اتمی کردند.

در 16 ژوئیه 1945، زمانی که اولین بمب اتمی بر روی هیروشیما پرتاب شد، آزمایش ها به ثمر نشست و مسیر تاریخ را برای همیشه تغییر داد. در فیلم اوپنهایمر زندگی این فیزیکدان را از دوران دانشگاه تا پس از جنگ جهانی دوم می بینیم. شهرت او را درگیر دسیسه های سیاسی کرد.

نولان بزرگترین و بالغ ترین فیلم خود را ساخته است

این فیلم نه تنها آخرین اثر کریستوفر نولان، بلکه مستندی از زندگی اوست. یکی یکی از تاثیرگذارترین مردان قرن گذشته، رابرت اوپنهایمر، با شاهکار کیلین مورفی، فیلمی ارزشمند محسوب می شود.

همدلی و درک روانشناختی رابرت جی اوپنهایمر که در ابتدا به امید کشفی جدید، کامل و مفصل به بررسی نظریه شکافت اتمی می پردازد، روندی پرتنش در پیش دارد. در آینده، او به امید پذیرفته شدن در دولتی که قبلاً از آن تهدید شده بود، به همکاری پاسخ مثبت می دهد. اما در نهایت همه چیز بد تمام می شود.

اوج و افتی که شاید جز او هیچکس در تاریخ تجربه نکرده باشد و احتمالا تا ابداع ابزاری مخرب تر از این بمب برای همیشه در این جایگاه باقی خواهد ماند.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا