اخبار روز

منیژه، زنی که بدن برهنه اش را آفتاب ندید/ از کم رنگ شدن تابلوی شاهنامه در شب تا پناهگاه حجاب در فردوسی!

از علم الهادی بسیار سپاسگزارم و با ایشان و همفکرانش سخنی باز دارم

عصر ایران – حجه الاسلام سید احمد علم الهادی به نظر می رسد این یک نگرانی مهم تر از حجاب ندارد، در خطبه های این هفته نیز به آن پرداخت و این بار گفت: حجاب جزء آن است. فرهنگ ایران است. حتی زمانی که اسلام به ایران نرسیده بود، حجاب فرهنگ ایرانی بود. به خصوص در تاریخ ایران باستان و بازتاب این فرهنگ در آن دیده می شود شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی چشم انداز؛ این بار وعده به ویژه او به عنوان نماد یک زن تحصیل کرده و ایرانی می گوید:
دوستت دارم دختر افراسیاب
بدن من هرگز خورشید را برهنه ندیده است.

با تشکر فراوان از آقای علم الهادی که در خطبه های نماز جمعه به تاریخ و فرهنگ و ادب ایران اشاره کرد! اما از آقای علم الهادی می پرسیم: ماجرای میدان فردوسی مشهد در بهار 1392 را به خاطر دارید؟

نگران نباشید، ما به شما یادآوری می کنیم: امسال، گاهی اوقات شاهنامه فردوسی – که به درستی او را «حکیم» هم خطاب کرده‌اید – مجموعه‌ای از نقاشی‌های دیواری با موضوع شاهنامه در زمینی به مساحت 2200 متر در میدان فردوسی مشهد نقاشی شده است. خلق این اثر هنری حدود یک سال به طول انجامید اما یک ماه پس از رونمایی، اداره حفاظت از اموال آستان قدس رضوی تعدادی کارگر را شبانه به محل اعزام کرد که با رنگ سفید کل اثر را پاک کردند و صبح آن را تخریب کردند. !

آقای علم الهادی!
این شاهنامه ای که امروز به آن اشاره می کنید برای اثبات حجاب است یکی یکی از مظاهر فرهنگی ایرانیان است، شاهنامه ای است که نقاشی هایش شبانه در شهری که تو امام جمعه بودی کشیده شد و چیزی نگفتی!
اگر در این روز از اقدام غیرفرهنگی پاک کردن تابلوهای شاهنامه جلوگیری کردید و حداقل به دوستانتان گفتید که شاهنامه توسط حکیمی به نام فردوسی نوشته شده و حتی حجاب را در آن ذکر کرده اید، امروز به این اثر ملی حجاب مراجعه می کنید. ترویج.

هنرمندان جوان کشور به مدت یک سال در گرما و سرما برای خلق این اثر هنری مشتاقانه تلاش کردند
اما یک روز صبح دیدند که عده ای شب روی آثار هنری آنها رنگ سفید پاشیده اند. خیلی ساده، خیلی تلخ!

نقاشی های شاهنامه
حق با شماست آقای علم الهادی! زنان ایرانی در طول تاریخ و حتی هزاره‌های قبل از اسلام، چنان که آثار و داستان‌های مورخان گواه است، زنانی نجیب با پوشش عفیف بوده‌اند. اما چرا شما و همفکرانتان همیشه به تاریخ و تمدن ایران بی احترامی می کنید و حتی به آن احترام می گذارید؟ کوروش آنها نمی درخشند، اما وقتی نیازی را می بینید، به آن می رسید ایران باستان خواهی کرد؟! چطور است که حتی در شهری که امام جمعه هستی، اطراف میدان فردوسی، نقاشی های شاهنامه را نمی گویند، اما وقتی از حجاب صحبت می کنی، یادت باشد که در همان شاهنامه ای که نقاشی هایش را لکه دار و پاک کردند، زنی به نام … به ویژه آیا کسی هست که خورشید را برهنه ندیده باشد؟!

میدان فردوسی مشهد پس از نقاشی و پس از پاک کردن
میدان فردوسی مشهد پس از نقاشی و پس از پاک کردن

آقای علم الهادی صراحتاً یک چیز را بگوییم: کسانی که در صدد تخریب و نادیده گرفتن تاریخ و تمدن و فرهنگ ایران و حتی اکنون پدیده های ایرانی مانند عيد نوروز خاری در چشم آنهاست که اگر بیشتر از دشمنان دین به ایمان مردم خیانت نکرده اند، کم نکرده اند. تریبون هایی که سال ها فرهنگ ایرانی را در مقابل دین قرار دادند و دو راه غلط ایرانیت و اسلام گرایی در برابر مردم و به ویژه جوانان، عامل بسیاری از مردم قرار داده است ارتداد کسانی هستند که نتیجه را در خیابان و سپس بیرون می بینند پلیس آنها می خواهند محصول کارشان را بگیرند!

در واقع بد نیست نکته ای را با امام جمعه محترم مشهد در میان بگذارم: اگر منیژه ها و منیجه ها در هزاره های تاریخ ایران، لباسی متناسب با زنان عفیف می پوشیدند و به قول شما به دلیل حضور حکومت، حجاب داشتند. عوامل در Koi و Barzons برای اعمال نوع خاصی از پوشش نبود; برای “باورهای فرهنگی” بعد از اسلام هم همینطور بود “اعتقاد مذهبی” اضافه
برو ببین چه کسی فرهنگ اصیل ایرانی را با تبر کشت تا باورهای فرهنگی امروزت برآورده شود. و دوباره بررسی کنید که چه کسی دین را بهای منافع خود قرار داده و گرفتار «باور دینی» مردم شده است. احتمالا شما هم به همین نتیجه خواهید رسید مهاجمان به فرهنگ ایران و ویرانگر دین عامهنه دو گروه که در واقع یک گروه باشند!

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا