دانستنی ها

مکملی که ریه های شما را تقویت می کند

پاتریشیا کاسانو، مدیر گروه علوم تغذیه در دانشگاه کرنل و یکی یکی از نویسندگان مقاله می گوید: “ما چیزهای زیادی در مورد نقش رژیم غذایی در سرطان و بیماری های قلبی عروقی می دانیم، اما نقش رژیم غذایی در بیماری مزمن ریوی کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است.”

کاسانو می‌گوید: «این مطالعه به شواهد فزاینده‌ای اضافه می‌کند که اسیدهای چرب امگا 3، که بخشی از یک رژیم غذایی سالم هستند، ممکن است برای سلامت ریه نیز مهم باشند.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که اسیدهای چرب امگا 3 به دلیل اثرات ضدالتهابی اثبات‌شده‌شان ممکن است به حفظ سلامت ریه کمک کند.

برای درک بهتر این موضوع، محققان یک مطالعه دو قسمتی را انجام دادند.

بخش اول مطالعه ای بر روی بیش از 15000 آمریکایی از موسسه ملی قلب، ریه و خون بود. این مجموعه بزرگ به محققان کمک می کند تا عوامل خطر فردی برای بیماری مزمن ریوی مانند آسم و بیماری انسدادی مزمن ریه را بررسی کنند.

شرکت کنندگان به طور کلی سالم بودند و هیچ شواهدی از بیماری مزمن ریوی در زمان ورود به مطالعه نداشتند. محققان شرکت کنندگان را به طور متوسط ​​هفت سال دنبال کردند.

این مطالعه نشان داد که سطوح بالاتر اسیدهای چرب امگا 3 در خون با کاهش سرعت کمتری در عملکرد ریه مرتبط است. قوی ترین پیوندها در اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) یافت شد که در ماهی سالمون، ماهی تن و ساردین یافت می شود.

بخش دوم این تحقیق شامل تجزیه و تحلیل داده های ژنتیکی از مطالعه بیش از 500000 بیمار اروپایی در بریتانیا بود. محققان نشانگرهای ژنتیکی خاصی را در خون به عنوان معیار غیرمستقیم سطح اسید چرب امگا 3 در رژیم غذایی بررسی کردند. هدف این بود که ببینیم اینها چگونه با سلامت ریه مرتبط هستند.

مطالعات نشان داده اند که سطوح بالاتر اسیدهای چرب امگا 3، از جمله DHA، با عملکرد بهتر ریه مرتبط است.

دستورالعمل های غذایی فعلی USDA توصیه می کند که افراد حداقل دو وعده ماهی در هفته بخورند. سایر منابع اسیدهای چرب امگا 3 عبارتند از آجیل و دانه ها، روغن های گیاهی، غذاهای غنی شده و مکمل های غذایی.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا