اخبار روز

میزان افزایش مستمری بگیران کمیته مددکاری و امداد در سال 1403


به گزارش ریمینو به نقل از ارشا، نمایندگان شورای اسلامی شهر با حمایت کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی کشور، دولت را وادار به پرداخت حداقل مستمری به مشمولان کردند. . بر اساس میانگین 20 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار که اخیراً گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه بند 1 الحاقی ماده 31 لایحه این طرح را تصویب کرده است.

بر اساس این مصوبه دولت موظف است در طول اجرای قانون برنامه علاوه بر پرداخت یارانه جاری، حداقل مستمری مشمولان را با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) به خانواده مشمولان پرداخت کند. ) و سازمان بهزیستی کشور به نسبت میزان محرومیت به طور متوسط ​​بیست درصد (%) در هر سال 20) پرداخت حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در چارچوب بودجه سنواتی و منبع درآمد حاصل از قانون هدفمندی یارانه ها به استثنای خانوارهای پردرآمد و به صورت سطح مستقل از طریق مؤسسات فوق الذکر. دولت مجبور شد 20 درصد حداقل دستمزد را به متقاضیان کمیته امداد و سازمان بهزیستی بپردازد. نمایندگان مردم در مجلس با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور حداقل مستمری خانواده مشمولان را تعیین کردند.

خانه ملت نوشت: نمایندگان در جلسه علنی یکشنبه 28 آبان شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند ۱ الحاقی ماده ۳۱ این لایحه را با ۱۸۹ رای موافق، یک رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن تصویب کرد.

بر اساس بند 1 الحاقی ماده 31 این لایحه؛ در اجرای قانون برنامه، دولت موظف است علاوه بر پرداخت یارانه جاری، حداقل مستمری را با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به خانواده مشمولان پرداخت کند. با توجه به میزان محرومیت، بر اساس میانگین بیست درصد (20%) حداقل دستمزد مصوب شورای عالی، در چارچوب بودجه سنواتی و واریز به منابع درآمدی قانونی، نسبت به هدفمندسازی یارانه ها با حذف اقدام می کنند. خانوارهای پردرآمد و پرداخت به صورت مستقل از طریق مؤسسات فوق.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا