اخبار روز سینما جهان

نان خودم را آجر نمی‌کنم/بزرگداشت مریل استریپ در کن

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، این واقعیت که استریپ نقشی به ظاهر کم اهمیت را به نقشی باورنکردنی تبدیل کرد، گواهی بر استعداد ذاتی او بود. یکی یکی از نقش های مهم بعدی او جوآنا در فیلم کریمر علیه کرمر است که اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای او به ارمغان آورد. او دومین اسکار خود را تنها چند سال بعد برای انتخاب سوفی به دست آورد، که در آن نقش یک مهاجر لهستانی مقیم آمریکا را بازی کرد که پیش از این پس از اعزام به آشویتس به عنوان منشی کار می کرد، جایی که او مجبور شد تصمیمی وحشتناک بگیرد. .

دنیای تصویر نوشت: توانایی استریپ در ایفای چنین نقش هایی از نظر احساسی پیچیده و سخت مشهود بود و او به سلطنت خود در هالیوود با فیلم هایی مانند سیلک وود، خارج از آفریقا، پل های مدیسون کانتی ادامه داد که همگی نامزدی اسکار را برای او به ارمغان آوردند. او سرانجام در سال 2012 پس از بازی در نقش مارگارت تاچر در فیلم «بانوی آهنین» برنده اسکار دیگری شد.

این بازیگر بیشترین نامزدی تمام دوران در تاریخ اسکار را دارد و 21 بار نامزد دریافت جایزه شده است. سوابق او رشک برانگیز است و استریپ در همه چیز از کمدی های تاریک گرفته تا درام های سخت و حتی موزیکال ایفای نقش کرده است. با وجود درخشش، استریپ حتی مطمئن نیست که چگونه هر شخصیت را به خوبی تجسم می دهد. در طی یک سخنرانی در دانشگاه پرینس تاون، او فاش کرد: «من از خود راضی بودم و عمداً نادان بودم. من عمداً به دلیل ترس از اینکه نان خودم را خشت کنم، بی میلی برای بررسی روش خودم پرورش داده ام. می ترسم اگر شیوه کارم را تحلیل کنم، نتوانم بازیگری را ادامه دهم.»

مریل استریپ امشب در مراسم افتتاحیه جشنواره کن با اهدای نخل طلای افتخاری به او تجلیل می شود و این ستاره محبوب در دومین روز جشنواره مسترکلاس برگزار می کند.

۲۲۰۵۷

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا