اخبار روز

مشترکین تهرانی و دریافت فیبر نوری!/جزئیات

به گزارش پی ام آپ، سیدعلی ملک جعفریان، مدیر مخابرات استان تهران در گفت وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت فعلی عرضه فیبر نوری در تهران و تعداد خانوارهای تحت پوشش، اظهار کرد: پیش از سال جاری با تصویب هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران، ۲۶۷۰ میلیارد اعتبار برای ایجاد ظرفیت برای 1670000 واحد مسکونی در مدت چهار سال و اتصال 1140000 واحد به فیبر نوری در طول هشت سال دریافت کردیم.

وی افزود: در حال حاضر مشتریان فعال ما در استان تهران در زمینه فیبر نوری 122 هزار نفر هستند و هر دو هفته یک بار پروژه ای افتتاح می کنیم که به بهره برداری رسیده است. به عنوان مثال اخیراً حدود 7400 واحد مسکونی در غرب تهران یا قبل از آن 3700 واحدی مسکن مهر مهر طبق قول هایی که به استاندار داده بودیم آن را افتتاح کردیم.

ملک جعفریان در پاسخ به این سوال که چه مناطقی بیشتر تحت پوشش این فناوری قرار دارند، گفت: کل استان تهران تحت پوشش است و این محدود به مکان خاصی نیست؛ بلکه در حال حاضر استان تهران را پوشش می دهد. در واقع ما این فناوری را در سراسر استان که جزو اولویت های کاری ما است، توزیع کرده ایم. اگر هفت حوزه مخابراتی خود را با اعداد 2، 3، 4، 5، 6، 7 و 8 در نظر بگیریم. از ابتدای سال تاکنون 14 جای خالی در 14 منطقه مخابراتی داشته ایم و حتی از هر منطقه دو بار بازدید داشته ایم.

مدیر مخابرات استان تهران تصریح کرد: همانطور که گفته شد اولویت ها مشخص است و افتتاح و اجرای فیبر نوری پرهزینه است، به همین دلیل از مکان هایی که بیشترین تجمع، گسترش و پراکندگی را دارند شروع کرده ایم. ما در حال حاضر حدود 700000 پوشش ایجاد و پارتنرهایی‌ها داریم که  در چارچوب مشخص شده دایری ftth را تسریع می کند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه طبیعتاً مواردی وجود دارد که به آن پرداخته نشده است، توضیح داد: خلأ وجود دارد و ممکن است در برخی جاها نسبت به گذشته فیبر نوری کمتری وجود داشته باشد و اکنون باید آن را توسعه دهیم. بنابراین توسعه زیرساخت‌های آن جزو برنامه‌های ما است، اما مهم این است که کل استان تهران تقریبا +10 اختلاف بین مناطق ما دارد. به عنوان مثال، اگر 70 درصد در منطقه دو پوشش داده می شد، این تعداد در منطقه شش می تواند 60 درصد باشد. اما به طور کلی همه مناطق به طور همگن پیشرفت می کنند.

ملک جعفریان درباره درخواست فیبر نوری توسط شهروندان تهرانی گفت: در حال تکمیل سامانه های خود هستیم و در صورت تماس شهروندان با شماره 2020 یا 2021 تماس بگیرند و شماره تلفن همراه یا ثابت خود را به پارتنر‌های فروش اعلام کنند و در صورت وجود سطح پوشش در محدوده مورد نظر، فیبر نوری را تحویل می دهند و در غیر این صورت همکاران ما از منطقه مورد نظر بازاریابی می کنند تا اگر تعداد متقاضیان به 10 نفر رسید بتوانند فیبر بک بن (back bone) را پیاده سازی کنند و بر این اساس اقدام به واگذاری فیبر کرده ایم. فیبر بک بن را در عرض دو ماه،برای آن اختصاص دهیم تا بتوانیم پس از طی مراحل صدور مجوز، آن را اجرا کنیم.

در ادامه مدیر مخابرات استان تهران با اشاره به جزئیات فیبرکشی ساختمان های مسکونی گفت: اگر فردی در یکی از ساختمان ها درخواست استقرار فیبر داشته باشد، کار را برای آن فرد انجام می دهیم و برای برای بقیه اعضای ساختمان نیز بازاریابی انجام می دهیم. در مورد هزینه کار می توان گفت که با اجرای فیبر داخلی و مودم حدود سه تا سه میلیون و 200 هزار تومان می شود اما سرعت ارائه شده مناسب و بالاست.

منبع: ایسنا


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا