اخبار روز

اعلام نرخ تورم خرداد ماه!

به نقل از شمانیوز،به گزارش پی ام آپ، در خرداد ماه امسال شاخص بهای مصرف کننده کشور به عدد 189.3 رسید که نسبت به ماه قبل دو درصد افزایش داشت. همچنین این شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل 42.6 درصد و در 12 ماه قبل از ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 48.5 درصد رشد نشان می دهد.

تورم نقطه به نقطه به عنوان درصد تغییرات شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل در نظر گرفته می شود. در خرداد ماه امسال تورم نقطه به نقطه خانوارها در کشور 42.6 درصد بوده است. به عبارت دیگر، خانوارهای کشور به طور متوسط ​​42.6 درصد بیشتر از خرداد ماه سال گذشته برای خرید «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده اند. تورم نقطه به نقطه خرداد ماه سال جاری نسبت به ماه قبل 12.0 واحد درصد کاهش داشته است.

اعلام نرخ تورم خرداد ماه!

نرخ تورم سالانه نیز درصد تغییر ارقام میانگین شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه قبل است.

در خرداد 1402 نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور به 5/48 درصد رسید که نسبت به همین اطلاعات ماه قبل 6/0 واحد درصد کاهش داشته است.

اعلام نرخ تورم خرداد ماه!

نرخ تورم سالانه کشور در خرداد 1402 برابر با 47.6 درصد است و دامنه تغییرات آن برای دهک های مختلف از 46.0 درصد برای دهک دهم تا 53.4 درصد برای دهک اول است.

بر این اساس شکاف تورم اعشاری در این ماه به 7.4 واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل (7.5 واحد درصد) 0.1 واحد درصد کاهش داشته است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا