اخبار ورزشی

یحیی برای مهدی قائدی نقشه هایی دارد!

در بین بازیکنان استقلال مهدی قیدی از نظر فنی به مراتب بالاتر از بقیه بازیکنان است و به همین دلیل در فاز هجومی پشتیبان فنی استقلال شده است. مهدی قیدی در بازی های اخیر نقش طراح و گلزن خود را در استقلال به بهترین شکل اجرا کرده است که بازی فوق العاده او مقابل تراکتور نیز موید این موضوع است.

اگر استقلال بالاتر از پرسپولیس نباشد در جایگاه پایین تری از این تیم قرار ندارد. برخی از بازیکنان استقلال از نظر تأثیرگذاری در حد قرمزها هستند، برخی حتی بالاتر از آنها هستند و شاید برخی از بازیکنان باشند که نسبت به بازیکنان پست خود در تیم حریف احساس ضعف می کنند. عملکرد تیمی و دستیابی به سطح بالایی از اثربخشی.

در بین بازیکنان استقلال، مهدی قائدی از نظر فنی به مراتب بالاتر از بقیه بازیکنان است و به همین دلیل در فاز هجومی پشتیبان فنی استقلال شده است. مهدی قیدی در بازی های اخیر نقش طراح و گلزن خود را در استقلال به بهترین شکل اجرا کرده است که بازی فوق العاده او در مقابل تراکتور نیز موید این امر است.

در واقع قائدی پایه حملات استقلال است و اگر بازیکن مذکور از دست ندهد، شانس استقلال برای پیروزی و برتری از حریف بسیار بالا خواهد بود.

در دربی صد اما یحیی گل محمدی با لمس نقطه قوت استقلال و مهار محوطه جریمه مهدی قائدی، استقلال را در خط حمله کاملا خفه کرد. تاکتیک یحیی در آن بازی ضربه زدن به دانیال اسماعیلی فر به قائدی بود. سرمربی پرسپولیس در عین حال از گلسیانی نیز خواست تا نزدیک اسماعیلی فر بازی کند تا در صورت ماندن دانیال روی دریبل های قیدی، گلسیانی بتواند در نقش پوشش مانع از ایجاد موقعیت یا گلزنی این بازیکن شود.

در تمام 90 دقیقه دربی 100، به جز یک مورد، مهدی قیدی در دستان مدافعان پرسپولیس بود و همکاری نقطه به نقطه با او باعث شد تا استقلال عملاً تمام شانس خود را برای پیروزی در دربی از دست بدهد. قایدی کلیدی است که ریکاردو ساپینتو برای باز کردن قفل دفاع حریف به آن تکیه می کند و سایر بازیکنان تمایل زیادی به تمرکز روی او در فاز حمله دارند و به وضوح وقتی بازیکنان توپ را در اختیار دارند سعی می کنند به قیدی فرصت بدهند. افزایش دادن.

یحیی گل محمدی در دربی 101 تلاش می کند مهدی قیدی را متوقف کند. او باز هم از همان تاکتیکی که در دربی صدم استفاده کرد، تلاش می کند تا بازیکن خردسال استقلال را از کار بیاندازد تا شانس پیروزی او را افزایش دهد. با توجه به اینکه از اردوگاه سرخ خبر می رسد که گل محمدی در حال برنامه ریزی طرح جدیدی برای مهار قیدی است، این سوال پیش می آید که ریکاردو ساپینتو چه برنامه ای برای غلبه بر این تله در سر خواهد داشت؟ آیا می توانید با آگاهی از توانایی مناسب و انتخاب روش مناسب شانس پیروزی استقلال در این بازی را افزایش دهید و به گونه ای برنامه ریزی کنید که در صورت محدودیت قائدی، سایر بازیکنان بتوانند از لایه های دفاعی پرسپولیس عبور کنند؟

اگرچه در عین حال ساپینتو باید برای متوقف کردن تکنیک هایی مانند ترابی، امیری و صادقی برنامه ریزی منسجمی داشته باشد تا چنین مکانیزمی را به هم بزند، اما نباید شک کرد که اگر سرمربی استقلال نتواند راه حل مناسبی برای مقابله با ترفندهای تاکتیکی یحیی بیابد. ، شانس استقلال برای رفتن به پرسپولیس به حداقل می رسد و شاید بار دیگر نتیجه ای رقم بخورد که هیچ یک از هواداران دوست نداشته باشند.

در عین حال لازم است سرمربی استقلال قاطعیت تیمش را در خط حمله به طور جدی خنثی کند و وظایف هجومی سایر بازیکنان را مشخص کند. محمد محبی، آرش رضاوند و حتی ارسلان مطهری در صورت درک صحیح تاکتیکی می توانند به کمک ساپینتو بیایند تا در صورت گرفتار مجدد قائدی توسط مدافعان پرسپولیس، گره های به جا مانده در خط دفاعی حریف را باز کرده و دوری کنند. ممکن است استقلال شکست بخورد در اين زمينه

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا