دانستنی ها

نوشابه رژیمی بخوریم یا نه؟

محققان مطالعاتی بر روی نوشابه های گازدار و رژیمی انجام دادند و به یافته های جدیدی در مورد تأثیر مصرف این نوشیدنی ها دست یافتند.

برخی از افراد نوشابه های معمولی را با نوشابه های رژیمی جایگزین می کنند، اما اثرات طولانی مدت آنها برای سلامتی ناشناخته است.

یک مطالعه جدید نشان داد که نوشابه های معمولی و رژیمی هر دو سطح انسولین بزاق را افزایش می دهند.

نتایج نشان دهنده آسیب احتمالی در نتیجه مصرف بیش از حد نوشابه های معمولی و رژیمی است. با این حال، تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

محققان برای مدت طولانی آسپارتام را در بزاق تشخیص داده اند. این نشان می دهد که این ماده برای مدت زمان طولانی تری در بدن باقی می ماند و بنابراین می تواند به طور بالقوه بر پاسخ بدن به شیرین کننده تأثیر بگذارد.

محققان همچنین دریافتند که سطح انسولین در بزاق بعد از مصرف نوشابه معمولی و رژیمی افزایش یافته است. آنها اشاره کردند که سطح انسولین بزاق ممکن است با سطح انسولین سرم مرتبط باشد.

آنها همچنین دریافتند که افزایش سطح آسپارتام بزاقی با مصرف نوشابه رژیمی با افزایش سطح انسولین بزاق مرتبط است.

به گفته محققان، قرار گرفتن طولانی‌مدت و نامناسب با انسولین می‌تواند منجر به عوارض میکرو و ماکرو عروقی مرتبط با عوارض در بیماران دیابتی و افزایش میزان مرگ و میر از جمله رتینوپاتی، نوروپاتی، بیماری کلیوی، انفارکتوس میوکارد و سکته شود.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا