اخبار روز سینما

نگاهی کوتاه به فصل پنجم سریال نون خا که پخش مجدد آن به پایان رسید و نه بیشتر.

فصل پنجم سریال «نون خا» به کارگردانی سعید آق خانی در حالی به پایان رسید که این سریال نتوانست انتظارات را برآورده کند. مجموعه ای که جز تکرار آدم ها و موقعیت ها حرف تازه ای برای گفتن نداشت.

به گزارش بازتاب آنلاین، فصل پنجم سریال «نون خا» قرار بود به نوعی به ناجی تلویزیون تبدیل شود و وضعیت مشکل ساز این سریال را حل کند اما کیفیت پایین این اثر نتوانست موفقیتی را برای بازیگران سریال به ارمغان بیاورد و البته به تلویزیون ما یک بررسی از کیفیت پایان و خود کار داریم.

پایان یافتن | سه فصل اول «نون خا» پایانی منطقی داشت. یعنی در همان زمان که سرنوشت داستان های کوچک تا حد زیادی روشن می شد، امکان گسترش داستان نیز وجود داشت. فصل چهارم اما نبود و سریال به عنصری ترین شکل ممکن به فصل آخر خود رسید. در فصل پنجم داستان از جایی مستقل شروع شد. داستان این فصل برگرفته از سفر نورالدین خانزاده و استان های همجوار او بود. سرانجام به کرمانشاه و روستای خود بازگشتند. این نیز به شرطی بود که محموله داروهای کمیاب برای کودکان را به بیمارستان بیاورند. قسمت آخر فصل پنجم ترکیبی از چندین عنصر بود. ایده دفن مرده به عنوان مجازات و استفاده از خلیل (حمیدرضا آذرنگ) به عنوان قاری، شکار ناخواسته یک آهو توسط عمو کاوس و وحید، حضور در خانه شیرین ولسمن که بدون در و بدن بود، یک سریال الف بود. ایده های عناصری که با هم شکل گرفته اند، قسمت آخر را تشکیل می دهند.

شخصیت «عمو خلیل» با بازی حمیدرضا آذرنگ یکی او یکی از شخصیت های تکراری و غیر جذاب فصل پنجم بود.

کل سریال | «نيم روز خ 5» از حد متوسط ​​فراتر نرفت. یعنی تعداد شوخی های کلامی و جایگاه آنها تا حدی. نبود آنچه انتظار می رفت شخصیت ها فاقد ویژگی های جدید بودند و این به آنها رنگی از تکرار می داد. تلاش برای توجه به مسائل مهمی مانند مشکل کم آبی سیستان و بلوچستان، مهمان نوازی از آنها، مشکلات قاچاق حیوانات، سوخت، دارو و … ضروری است. مشکل اینجاست که این مفاهیم روایت جالب و سرگرم کننده ای را به وجود نمی آورد. ادای احترام به کولبران در قسمت های آخر یکی دیگر از اتفاقات مثبت فصل پنجم «نون خا» است. اشکال اصلی این بخش این است که داستان ها بسیار طولانی هستند به حدی که می توان همه آنها را در یک قسمت روایت کرد. در این فصل، هیچ یک از شخصیت ها موفق نبودند. در این میان، خلیل حمیدرضا آذرنگ ضعیف‌تر بود و بیشتر آن ناشی از بازی ضعیف این بازیگر است.

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا