اخبار روز

هدیه روز معلم را در زمان دیگری واریز کنید


به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از ایسنا، رضا مراد صحرایی با حضور در مرکز صمد و در پاسخ به نهاد ریاست جمهوری، با بیان اینکه حضور در مرکز صمد فاصله با مردم را کاهش می دهد، گفت: حضور مستقیم برای ما افتخار است. مخاطب. با مردم برای خدمت به عنوان خدمتگزار. بگذار ما آنها باشیم و بتوانیم بر اساس توانایی و شرایطمان کاری برایشان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید به معلم احترام بگذاریم افزود: نگین ملت در دست معلم مورد اعتماد است.

صحرایی گفت: تصویر آینده کشور در آموزش و پرورش شکل می گیرد، مرکز آینده سازی هر کشور در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به دانشجو معلمی که درباره لغو کسری 45 درصدی از حقوق معلمان آینده پرسیده بود، گفت: رای دادگاه، روش کسر را باطل کرده است. مصوبه مربوط به سال 1390 است که طبق قانون خدمات رسان 45 درصد برای ارائه خدمات رفاهی کسر می شود و به همین دلیل است که دانشگاه فرهنگیان نسبت به سایر دانشگاه ها بودجه دریافت نمی کند. .

وی با بیان اینکه زمانی که رای به ما اعلام شد از استان ها خواستم این شیوه کسورات را حفظ کنند، افزود: هیات امنای دانشگاه فرهنگیان باید تصمیم بگیرد. به دانشگاه هم گفتیم جدولی در اختیار ما بگذارد و وضعیت کسر حقوق دانشجو معلمان با شرایط هر دانشجو متفاوت است.

صحرایی با بیان اینکه پیوستی که به همراه نامه من در فضای مجازی درج شده است از طرف من نبوده و مورد تایید نیست و ادامه داد: به پلیس فتا اعلام کرده ایم که این موضوع را پیگیری کند. هیات امنای دانشگاه فرهنگیان باید مصوبه دیوان عدالت اداری را اجرا کند و هر فرد به میزانی که از خدمات دانشگاه بهره مند شود از حقوق خود کسر خواهد شد.

ما به دنبال بازگرداندن هزینه سفر به معلمان هستیم

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به معلمی که در مدارس روستایی تدریس می کرد و از پایین بودن حقوق معلمان جدید گلایه داشت، گفت: امسال 8 معلم نمونه کشوری جزو معلمان روستایی بودند که نشان از توجهی است که به آنها می دهد.

وی با بیان اینکه به دنبال بازگرداندن حق ایاب و ذهاب معلمان هستیم، تصریح کرد: معلمان فوق العاده ویژه دریافت می کنند اما درصد آن چیزی نیست که ما انتظار داریم و طبق قانون به 20 درصد کارکنان تعلق می گیرد. اگر وزارتخانه ای مانند نفت فوق ویژه را اداره می کنید، درآمد اختصاصی دارید. البته از آنجایی که وزارت آموزش و پرورش تاییدیه صلاحیت دریافت کرد، اکنون سایر نهادها مانند نیروهای مسلح نیز نیاز به صلاحیت دارند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه در نظر گرفتن امکانات اضافی برای گروهی از معلمان نیاز به صبر و حوصله است. البته حاضرند این حقوق ها را بدهند و صلاحیت بگیرند.

معلمان باید حقوق محدود خود را با اضافه کاری و حق التدریس جبران کنند

و افزود: پس از اجرای رتبه بندی معلمان، میانگین محکومیت آنان نسبت به سایر نهادها بیشتر است، البته معلمان باید محدودیت حقوق خود را با اضافه کار و حق تدریس جبران کنند. سعی می کنیم در خدمت معلمان باشیم.

به گزارش ایسنا، یکی دیگر از دانش آموزان معلم از وضعیت رفاهی معلمان، پرداخت حق التدریسی و کمک هزینه ویژه معلمان پرسید که وزیر آموزش و پرورش در پاسخ گفت: سال گذشته رفاه معلم نداشتیم اما امسال به عنوان روز معلم امشب است. به معلمان جایزه تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی شهریه امسال نسبت به سال های گذشته بهتر بوده است، گفت: سه ماه پرداخت شده و در 2 هفته آینده 3 ماه دیگر پرداخت می شود و قبل از شروع مدرسه جدید آن را تسویه خواهیم کرد. سال پاداش ویژه را همه دریافت می کنند، اما پاداش ویژه 50 درصدی به همه تعلق نمی گیرد، بلکه به معلمان چندپایه، روستایی و تمام وقت تعلق می گیرد.

پاداش به بازنشستگان هر سال در نیمه دوم سال بعد پرداخت می شود.

یکی دیگر از معلمان بازنشسته از تاخیر در پرداخت پاداش و سنوات مستمری بگیران گفت و از وزیر خواست برای رهایی از مشکلات زندگی به موقع آنها را پرداخت کند. مستمری بگیران نیمه دوم سال آینده جمع آوری می کنند و منتظریم. که حقوق 1402 مستمری بگیر زودتر پرداخت می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا