اخبار روز

هرگز این لوازم خانگی را به پریز برق وصل نکنید

سه درب یکی از مهم ترین ملزومات هر خانه ای است که تقریباً در همه خانه ها وجود دارد. این دستگاه ها امکان استفاده از وسایل الکتریکی را که کابل نسبتا کوتاهی دارند و در بسیاری از مواقع بدون اتصال کابلی مورد استفاده قرار می گیرند را ممکن می سازد. در عین حال قوانینی برای استفاده سه طرفه وجود دارد و برخی از لوازم خانگی را نمی توان به آن وصل کرد.

به عنوان مثال، دستگاه هایی با مصرف انرژی بالا به طور کلی نباید به فیدر متصل شوند. زیرا تامین برق بالا از عهده سهراهی خارج است و استفاده از آن ممکن است باعث آسیب به دستگاه و سهراهی یا بدتر از آن آتش سوزی شود!

به گزارش گجت نیوز، هنگامی که یک وسیله الکتریکی پرکاربرد را به یک کانکتور سه طرفه متصل می کنید، مقاومت الکتریکی در ابتدا بسیار کم است. اما با افزایش طول کابل سه طرفه، مقاومت افزایش یافته و ولتاژ دریافتی دستگاه به همین نسبت کاهش می یابد.

هنگامی که ولتاژ دریافتی کم است، دستگاه باید جریان بیشتری بکشد تا انرژی مورد نظر تامین شود. در این حالت اگر سه راهی قادر به انتقال این مقدار جریان نباشد، احتمال گرم شدن بیش از حد و در نهایت آتش سوزی بسیار بیشتر است.

بنابراین، اتصال برخی از وسایل برقی به یک خیابان سه طرفه ایده خوبی نیست. به همین دلیل توصیه می شود تعدادی لوازم خانگی را در کنار پریز قرار داده و مستقیماً به برق وصل کنید. در زیر پنج مورد از این لوازم برقی خانگی را نام می بریم که هرگز نباید به قطعه T متصل شوند.

گرمایش الکتریکی

بخاری های برقی یکی از کلیشه ای ترین وسایلی هستند که هرگز نباید به پریز برق وصل شوند. احتمالا بارها در مورد این مشکل به شما هشدار داده شده است و به دلایل مختلفی می تواند خطرات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. اولاً مصرف برق این دستگاه به وضوح بالا است و به همین دلیل هنگام اتصال به یک کانکتور 3 طرفه گرمایش به راحتی رخ می دهد. این اتفاق در کنار گرم شدن محیط نزدیک بخاری برقی در اثر حرارتی که تولید می کند می تواند به سرعت منجر به آتش سوزی خانه شود!

به همین دلیل توصیه می شود در صورت امکان بخاری های برقی مستقیماً به پریز برق متصل شوند. از سوی دیگر، خرید بخاری های برقی جدید با مصرف انرژی کمتر نیز می تواند یکی دیگر از راهکارهای مهم پیشگیری از حوادث باشد.

مایکروویو

مایکروفر از دیگر لوازم خانگی است که به انرژی زیادی نیاز دارد. بنابراین اتصال آن به سه راهی ممکن است نه تنها باعث گرم شدن سه راهی و آتش سوزی شود، بلکه منبع تغذیه پایدار دستگاه را مختل کرده و عملکرد آن را تحت تاثیر قرار دهد!

بسیاری از افراد سعی کرده اند عملکرد اجاق مایکروویو را هنگام اتصال مستقیم به منبع تغذیه با عملکرد هنگام اتصال به مدار سه طرفه مقایسه کنند. در این زمینه، اکثر کاربران عملکرد به طور قابل توجهی بهتر، کیفیت بالاتر و پخت سریع تر از دستگاه را در صورت اتصال مستقیم به منبع تغذیه گزارش می دهند. بنابراین سعی کنید آشپزخانه منزلتان را طوری بچینید که مایکروفر درست در کنار پریز برق نصب شود.

یخچال

وسایل خانگی بزرگتر مانند یخچال یا فریزر باید همیشه منبع تغذیه ثابتی داشته باشند و تنها با اتصال مستقیم آنها به پریز برق می توانند به این مهم دست پیدا کنند. در این راستا ذکر این نکته ضروری است که حتی بهترین و با کیفیت ترین کلیدهای سه راهه موجود در بازار نیز به نوبه خود باعث کاهش ولتاژ و نوسانات جریان الکتریکی می شود که تاثیر بسزایی در عملکرد این دستگاه های الکتریکی خواهد داشت. . این افت ولتاژ باعث می شود عملکرد دستگاه به طور کامل مختل شود!

بنابراین یخچال و فریزر لوازم خانگی هستند که هرگز نباید به پریز برق وصل شوند. با این حال، اگر باید از یخچال سه طرفه استفاده کنید، مطمئن شوید که مدلی خریداری می کنید که بتواند جریان و وات بالاتر از درجه بندی یخچال شما را تحمل کند، که کمترین تأثیر را روی دستگاه الکتریکی شما خواهد داشت.

ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی و خشک کن برقی از جمله وسایل برقی بزرگ و پر انرژی هستند که باید مستقیماً به پریز وصل شوند. مانند سایر موارد ذکر شده در این لیست، ماشین لباسشویی نیز به منبع تغذیه پایدار نیاز دارد و دارای قطعات مکانیکی و الکتریکی زیادی است.

بنابراین، خطر اتصال ماشین لباسشویی به خیابان بسیار زیاد است. زیرا ممکن است برخی از اجزای دستگاه به دلیل کمبود ولتاژ از کار بیفتند و به درستی کار نکنند. در این صورت معمولاً گارانتی دستگاه را شامل نمی شود!

تهویه کننده هوا

در طول بحث های چند هفته اخیر در مورد قبوض میلیونی برق صاحبان سیستم های تهویه مطبوع، احتمالاً متوجه شده اید که این دستگاه ها از پرمصرف ترین لوازم خانگی هستند. در این زمینه کولر گازی سیار و مدل هایی که در جلوی پنجره نصب می شوند، بسته به حجم، مصرف برق فوق العاده بالایی دارند.

به همین دلیل، اتصال کولر گازی به سه راه برقی می تواند خطر آتش سوزی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و بدتر از آن، ظرفیت کم انتقال برق سه راهه می تواند باعث آسیب جدی به موتور دستگاه شود! بنابراین هرگز کولر گازی خود را به خیابان وصل نکنید و در عوض آن را در محلی از خانه قرار دهید که دسترسی مستقیم به پریز برق دارد.

همانطور که دیدید، لوازم خانگی هرگز نباید به پریز برق وصل شوند. این کار خطر آسیب به دستگاه الکتریکی را افزایش می دهد و می تواند عواقب جبران ناپذیری مانند آتش سوزی داشته باشد. با این حال، اگر چاره ای جز استفاده از کانکتور سه طرفه ندارید، باید مطمئن ترین مدل موجود در بازار را خریداری کنید که حداقل افت ولتاژ را ارائه می دهد و می تواند جریان های بالا را تحمل کند تا آسیبی به لوازم خانگی شما وارد نشود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا