اخبار روز

هشدار به خریداران طلا / مراقب این موضوع باشید


به گزارش مانیبان؛ محمدحسین طاهری مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: در پی گزارش های دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلای بی کیفیت در سطح شهر و شهرستان های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و فروش کردند. از طلافروشی های استان برای آزمایش نمونه برداری کرد.

به نقل از مهر توضیح: این آثار نمونه برداری شده برای آزمایش طبقه بندی به آزمایشگاه های مورد تایید استاندارد ارسال و نتایج متعاقبا اعلام خواهد شد.

این مسئول با اشاره به سامانه پیامکی 10001517 برای استعلام و اطمینان از اعتبار پروانه استاندارد یا مجوز محصولات مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا، گفت: شهروندان قبل از خرید مصنوعات طلا باید پیامکی حاوی حرف G را قبل از تاریخ اعلام شده ارسال کنند. کد شناسایی (مانند (مثلاً برای استعلام کد T683 باید پیامک GT683 ارسال شود) به این سامانه اعتبار کدها را استعلام کرده و در صورت عدم معتبر بودن کد مذکور به اداره کل استاندارد اطلاع دهید. استان تهران با شماره تلفن 1517.

طبق اعلام اداره کل استاندارد استان تهران، طاهری درباره کدها توضیح داد: این کدها برای مشخص ساختن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و مطابق با عیار قانونی در مصنوعات طلا درج می شود.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا